Show simple item record

dc.contributor.advisorSaran, Murat
dc.contributor.authorAl Hamrany, Hussein
dc.date.accessioned2020-12-04T11:20:51Z
dc.date.available2020-12-04T11:20:51Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/78123
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Iraklı öğrenciler için elektronik öğrenmenin etkinliğini araştırmak ve elektronik öğrenme hakkında öğrencilerin algılarını ve olası zorlukları ortaya koymaktır. Bu çalışmada Google Ders Oluşturucu (Google Course Builder) kullanarak çevrimiçi bir elektronik öğrenme dersi geliştirilmiştir. Elektronik öğrenme ile ilgili olası engelleri ve öğrencilerin algılarını ortaya çıkarmak için, Teknoloji Kabul Modeli (Technology Acceptance Model) kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, Irak'ta elektronik öğrenmenin yayılmasını desteklemek için yardımcı olabilir. Elektronik öğrenmenin Irak'lı göçmen öğrenciler için etkinliğini değerlendirmek ve karşılaşılabilecek muhtemel zorlukları ortaya çıkarmak amacıyla bir tanımlayıcı araştırma çalışması yapılmıştır. Bu amaç için geliştirdiğimiz ve uyguladığımız anket sonuçlarına göre elektronik öğrenmenin kullanımı tüm öğrenciler için kolay olduğu ve onların performansını geliştirdiği ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin çoğunluğu bir e-öğrenme dersini ders içeriklerini izlemek için daha kolay bulmuşlardır. Elektronik öğrenim yoluyla çevrimiçi dersi takip eden tüm öğrenciler bunun iyi bir fikir olduğunu ifade etmişlerdir. Tüm öğrenciler elektronik öğrenme kursunun kendileri için önemli ve faydalı olduğunu ve bunların çoğunluğu onların gelecekteki iş hayatlarına zemin hazırlamak üzere önemli olduğunu ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to investigate the effectiveness of e-learning and to reveal the students' perceptions about e-learning and any possible obstacles. An online e‑learning course was developed during the study. In order to reveal the possible obstacles and students' perceptions about e-learning, the Technology Acceptance Model (TAM) is used. The results of this study might help to support the spread of e-learning in Iraq. An online course utilizing Google Course Builder was developed in order to help Iraqi immigrant students who cannot enroll at, or go to, schools. To evaluate the effectiveness of e-learning for Iraqi students, a descriptive research study was conducted to investigate the opinions of the students about e-learning and to uncover obstacles of implementing e-learning for Iraqi immigrant students. According to the questionnaire that was created for the students and, all the students found that the e-learning course was easy to use and it would improve their learning performance. The majority of the students found that an e-learning course could make it easier to study course content. All the students also found that studying through an e-learning online course was a good idea to help them to improve their learning performance. Moreover, all the students found that the e-learning course was important to them as students and the majority of them found that it was important for them to take an e-learning course in order to prepare for future work.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleDevelopment and evaluation of an online course for Iraqi students using google course builder: An analysis using the technology acceptance model
dc.title.alternativeIraklı öğrenciler için google ders oluşturucu kullanarak çevrimiçi bir ders geliştirilmesi ve değerlendirilmesi: teknoloji kabul modeli kullanarak bir analiz çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10131903
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460823
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineBilgi Teknolojileri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess