Show simple item record

dc.contributor.advisorSaran, Murat
dc.contributor.authorShahoodh, Gailan
dc.date.accessioned2020-12-04T11:20:48Z
dc.date.available2020-12-04T11:20:48Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/78121
dc.description.abstractBu çalışma, Irak'taki farklı üniversitelerinden toplam 124 katılımcıya (profesör, eğitmen, çalışan ve öğrenci) uygulanan bir anket formundan toplanan veriler kullanılarak araştırma konusunu değerlendirmek için niceliksel bir araştırma yaklaşımını benimsemektedir. Bu çalışmada katılımcılara TAM çerçevesine dayanan hem online hem de basılı anket materyalleri kullanarak katılımcıların demografik özellikleri ve e-öğrenmeyi hayata geçirmedeki engeller ile ilgili sorular sorulmuştur. Anketin güvenilirliği test edilmiş ve yüksek bir iç tutarlılık tespit edilmiştir. Çalışmamız, betimsel istatistikleri kullanarak her bir değişkene ait bir analizi sunmaktadır. Faktör analizi yöntemi kullanılarak, korelasyon ve regresyon analizinde kullanılan dört faktör (Algılanan Kullanım Kolaylığı (PEU), Algılanan Kullanışlılık (PU), Kullanıma Yönelik Tutum ve Gerçek Sistem Kullanımı (ATU) ve Davranışsal Kullanım Niyeti (BIU)) elde edilmiştir. Regresyon testinin sonuçlarına göre, hem ATU'yu hem de BIU'yu tahmin etmede ve açıklanmada PEU ve PU'nun istatistiksel olarak anlamlı olduğu gösterilmiştir. Sonuçlar, Algılanan Kullanım Kolaylığı ve Algılanan Kullanışlılığın, TAM teorisiyle tutarlı olan LMS/e-öğrenime yönelik Irak üniversitelerindeki kullanıcıların tutum ve davranışsal niyetlerini etkilemede, anlamlı derecede olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, araştırmada yeni teknolojinin kabul edilmesinde iki faktörün önemli bir rol oynadığı görülmüştür; Irak üniversitelerindeki LMS, e-öğrenme uygulamasının önündeki herhangi bir engellin kaldırılmasına yardımcı olabilir. Buna ek olarak, gelecekteki çalışmalar için sonuç ve önerilere de değinilmiştir. Anahtar Kelimeler: E-öğrenim Engelleri, E-öğrenim, Uzaktan Öğrenim, Teknoloji Kabul Modeli (TAM).
dc.description.abstractThis study adopts a quantitative research approach to evaluate the research problem using collected data from a survey questionnaire administered to 124 respondents (professors, instructors, employee and students) from different Iraqi universities. Using both online and hardcopy questionnaires that were based on the TAM framework, it included questions related to the demographics of the respondents and any obstacles in activating e-learning. The reliability of the questionnaire was tested and a high degree of internal consistency was found. Our study provides an analysis of each variable using descriptive statistics. Using factor analysis, we extracted four factors (Perceived Ease of Use (PEU), Perceived Usefulness (PU), Attitude toward Using and Actual System Use (ATU), and Behavioral Intention to Use (BIU) which were used in the correlation and regression analysis. Per the results of the regression test, the impact of PEU and PU were shown to be statistically significant in predicting and explaining both ATU and BIU. The results revealed that the impact of Perceived Ease of Use and Perceived Usefulness is significantly positive in affecting the attitude and behavioral intention of Iraqi universities' users towards LMS/e-learning, which is consistent with the TAM theory. Moreover, it shows that the two factors play a significant role in the acceptance of the new technology; i.e. the LMS at Iraqi universities can help to reduce any obstacles to e-learning implementation. In addition, conclusions and suggestions for future work are highlighted.Keywords: E-learning Obstacles, E-learning, Distance Learning, Technology Acceptance Model (TAM).en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleObstacles to activating e-learning at Iraqi universities
dc.title.alternativeIrak üniversitelerinde e-öğrenmeyi etkinleştirmenin önündeki engeller
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik Bilgisayar Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10132700
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460822
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineBilgi Teknolojileri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess