Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbaş, Ufuk
dc.contributor.authorFarhat, Mahmoud E.Husein
dc.date.accessioned2020-12-04T11:19:41Z
dc.date.available2020-12-04T11:19:41Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/77989
dc.description.abstractGünümüzde, öğrencilerin, eğitimlerinin her seviyesinde psikolojik ve fiziksel rahatlığa erişmesi amaçlanmaktadır. Bir çok üniversite, sınıf duvarlarını beyaz renge boyamıştır. Bu çalışmanın amacı, sınıflarda kullanılan renkleri üniversite öğrencilerinin tercihlerine ve diğer sevdikleri renklere göre analiz etmek, diğer bir deyişle sınıflarda beyaz rengin kullanılabilirliğini ölçmektir. Çankaya Üniversitesi ve Atılım Üniversitesi'nde öğrencilere bir anket sunulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin çoğunluğu, üniversitelerde beyaz rengi tercih etmemektedir, açık mavi veya bej gibi renkler daha iyidir. Bu renkler, sınıf içerisindeki öğrencilerde yarattığı pozitif etkiler aracılığıyla eğitimsel kazanımı ve yaratıcılığı arttırmaktadır. Çalışma sonuçları, öğrencilerin faaliyetini arttırmak ve sınıflardaki renklerin sebep olduğu problemleri azaltmak için beyaza alternatif renkler kullanılmasını öneriyor.
dc.description.abstractAt the present time, all seek to achieve psychological and physical comfort for students at all stages of their education, because most of universities use white color to paint the walls of the classroom. The aim of this study is to analyze the color used in the classroom in terms of preference and other favorite colors of students in the universities, in other words, to understand the usability of the white color within the classrooms. A questionnaire was administered to the student in Çankaya and Atılım universities. The results of the study indicated that the majority of the students do not prefer color used in universities (white) but there are other colors better than it, such as light blue and beige. These colors increase the educational attainment and creativity among students through the positive effects of these colors on the feeling of the students inside the classroom. The study suggests using alternative colors for white to increase student activity and reduce problems caused by colors in the classroom.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleUniversity students` preferences for classroom wall colors
dc.title.alternativeÜniversite öğrencilerinin sınıf duvar renkleri için tercihleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10159579
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495911
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess