Show simple item record

dc.contributor.advisorPusatlı, Özgür Tolga
dc.contributor.advisorLıttle, James
dc.contributor.authorAl Jassem, Omar Ahmed Nassif
dc.date.accessioned2020-12-04T11:18:06Z
dc.date.available2020-12-04T11:18:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/77841
dc.description.abstractDuygu analizi, makine öğrenme ve sözlük tabanlı yaklaşımlar için önemli bir araştırma alanı olmuştur. Günümüzde, doğruluk, kolay kullanım ve ön koşul gibi etkenler arasında hangi yaklaşımın seçilmesi üzerine az araştırma vardır. Bu çalışmada, farklı öğrencilerden, dersler hakkında ne hissettiklerini belirten Arapça geri bildirimler topladık. Araştırma, makine öğrenme ve sözlük tabanlı yaklaşımların her ikisinin de problem çözmede iyi şeçenekler olduklarını gösteriyor. Makine öğrenme iyi olabilir ancak, kullanıcı doğru algoritmayı ve eğitim setini bulmalıdır. Genel olarak, ticari sunumun yüksek doğruluğu ve kolay kullanımı vardır. Sözlük yaklaşımında doğrulukta zıt değerler veren yöntemler kullandık. Bu araçlardan biri, Arapça duygusal sözlük olan, yüksek doğruluk veren, ArSenL üzerine kuruludur. İkinci araç olan Lexican, o kadar yüksek doğruluk göstermeyen Lexalytics'dir; yüksek doğruluk gösterememe nedeni, Arapça sözlüğünün Arapça'daki tüm sözcükleri içermemesidir. Makine öğrenme, eğitim setine bağlı olarak daha az doğruluk göstermekte ve bir model kurabilmek için daha çok zaman ve gayret gerektirmektedir.
dc.description.abstractSentiment analysis has become an important area of research for machine learning and lexicon-based approaches. Currently there is little research to determine which approach is better across several factors, such as accuracy, ease of use and pre-requisites. In this research, we collect feedback from different students, in Arabic, expressing their feelings about the courses. The research shows that both machine learning and lexicon-based are good ways of solving the problem. Perhaps a dedicated algorithm is best, but requires initial work in setting up. Machine learning can be good but the user needs to find the right algorithm and training set. Overall, the commercial offering has high accuracy and ease of use. We use methods in the lexicon approach that give contrast values of accuracy. One of these tools is based on the ArSenL (Arabic sentiment dictionary), which produces high accuracy. The second tool of Lexicon is Lexalytics that displays not so high accuracy because its dictionary of Arabic language does not cover all Arabic words. Machine learning gives less sentiment accuracy depending on the training data and it needs time and effort to build a model.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleComparison of machine learning with lexicon-based approaches for sentiment of arabic student feedback
dc.title.alternativeArap öğrencilerin geri bildirimlerindeki duygular için sözlük tabanlı makine öğrenme yaklaşımlarının karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10169403
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid496137
dc.description.pages41
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess