Show simple item record

dc.contributor.advisorKitapcı, Kıvanç
dc.contributor.authorAlnuwaysiri, Fatimah Salim Khalleefah
dc.date.accessioned2020-12-04T11:14:35Z
dc.date.available2020-12-04T11:14:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/77454
dc.description.abstractKapsayıcı tasarım, tüm kullanıcı gruplarının yapılı çevre için eşit erişilebilirlik, fırsat vekullanılabilirlik sağlamak amacıyla geçen yüzyılın ortalarında geliştirilen bir diziprensiptir. Konsept, İngiltere'de aynı amaç için birkaç benzer prensip ile BirleşikKrallık'ta geliştirilmiştir. Kapsayıcı tasarım, herkes için en yumuşak deneyimi sağlamakiçin kullanıcıların yeteneklerindeki çeşitliliği dikkate alır. Kapsayıcı tasarım için adilkullanım, kullanım esnekliği, basit ve sezgisel kullanım, algılanabilir bilgiler, hatatoleransı, düşük fiziksel çaba ve yaklaşım ve kullanım için boyut ve alan olan yedi anailke vardır. Araştırmanın temel amacı, Ankara'daki Çankaya Üniversitesi'nin eskikampüsünü kapsayıcı tasarım ilkelerine göre analiz etmek ve yapılı çevrenin kapsayıcıtasarım kriterlerine ulaşmasını sağlayan değişiklikleri önermektir. Çalışmada, kampüsiçinde giriş ve ana lobi, dolaşım ve koridorlar, servis alanları (kafeterya), kütüphane,stüdyolar ve tuvaletler olmak üzere altı kilit alan tanımlamak için nitel bir analizyöntemi kullanılmıştır. Kampüsü kullanan dört kullanıcı grubu tanımlandı; yaşlılar,engelli kullanıcılar, uluslararası ve değişim öğrencileri ve ulusal öğrenciler. Mevcuttasarım durumunun analizi, kampüsteki alanların çoğunun kapsayıcı tasarım ilkelerineuymadığını göstermektedir. Giriş, lobi ve koridorlar için tasarım modelleri ile altı alaniçin tasarım önerileri ve öneriler sunuldu; bu da kampüsün yedi kapsayıcı tasarımilkesine uygunluğunu arttırdı.
dc.description.abstractInclusive design is a set of principles that were developed during the middle of the pastcentury with the aim to provide equal accessibility, opportunity and usability for allusers' groups for the built environment. The concept was developed in the UnitedKingdom with a few similar principles for the same aim around the world. Inclusivedesign takes into consideration the diversity in users' capabilities in order to provide thesmoothest experience for everyone. There are seven main principles for inclusivedesign, which are equitable use, flexibility in use, simple and intuitive use, perceptibleinformation, tolerance of error, low physical effort, and size and space for approach anduse. The main aim of the research is to analyze the Balgat campus of ÇankayaUniversity, Ankara, in accordance to inclusive design principles and to proposemodifications that enables the built environment to achieve the inclusive design criteria.The study used a qualitative analysis method to identify six key areas within thecampus, which are entrance and main lobby, circulation and corridors, service areas(cafeteria), library, studios and toilets. Four user groups using the campus wereidentified; elderly, users with disabilities, international and exchange students, andnational students. The analysis of the current design status shows that the majority of theareas on campus do not comply with inclusive design principles. Design models for theentrance, lobby and corridors are provided, as well as design suggestions andrecommendations for the six areas, which increased the conformity of the campus withthe seven inclusive design principles.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleInvestigation of inclusive design principles, applications and a case study in Çankaya University, Ankara
dc.title.alternativeKapsayici tasarım ilkelerinin, uygulamalarin ve Ankara, Çankaya Üniversitesi'nde vaka çalişmasi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-07
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10297795
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562923
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess