Use of learning management systems in education: Comparison of open source learning management systems
dc.contributor.advisor | Saran, Murat | |
dc.contributor.author | Younus, Ahmed Imad Younus | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T11:14:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T11:14:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/77396 | |
dc.description.abstract | Günümüzde, modern bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) tıp, mühendislik ve hatta sosyal yaşam gibi yaşamın tüm kısımlarına dahil olmuştur. BİT'i insan hayatına faydalı bir şekilde kullanmanın en etkili yollarından biri Eğitim'dir. Bazı üniversiteler, öğrenme oranını ve erişilebilirliği arttırmak için e-öğrenme sistemlerini kullanmaktadır. Bu çalışmada, popülerliği ve yaygın kullanımı nedeniyle açık kaynaklı sistemlere odaklanarak ve eğitim teknolojisi uzmanlarının görüşlerine göre oluşturulan karşılaştırma kriterlerini kullanarak e öğrenme yönetim sistemlerinin (LMS) karşılaştırmasını yaptık ve sonuçları sunduk. Bu araştırmada kullanılan sistemler Moodle, OpenedX ve SAKAI'dir. Bu çalışmanın sonuçları, taleplerine uygun bir LMS arayan karar vericilere gereksinimlerini karşılayan sistemleri seçmelerine yardımcı olabilir. Araştırmamızda önceki çalışmalardan birçok karşılaştırma kriterini toplayarak birleştirdik ve daha sonra yeni kriterler ekleyerek geliştirdik. Sonuç olarak, LMS karşılaştırmaları için bir kriter seti oluşturduk ve yeni bir değerlendirme metodolojisi önerdik. Bu tezde önerdiğimiz metodolojiyi ayrıntılı olarak açıkladık ve her bir LMS'nin her kriterde nasıl performans gösterdiğini sunduk. Moodle'ın diğerlerine göre en iyi özelliklere sahip olduğunu bulduk. Önerdiğimiz değerlendirme yöntemine göre Moodle en yüksek skoru aldı (74 üzerinden 69), sonrasında OpenedX (74 üzerinden 63) ve son sırada Sakai (74 üzerinden 58) yer aldı. | |
dc.description.abstract | Today, new information and communication technologies (ICT) have been involved in all parts of life, such as medicine, engineering, and even social life. One of the most effective ways to use ICT in a beneficial way to human life is education. Some universities use e-learning systems to increase the learning rate and accessibility. In this study, we have compared the learning management systems (LMS) using criteria developed according to the opinions of educational technology experts by focusing on open source systems. The learning management systems used in this research are Moodle, OpenedX, and SAKAI due to their popularity and widespread use. The results of this study can help decision-makers looking for an LMS that suits their needs to select the systems that meet their requirements. In our research, we have collected and combined many comparison criteria for LMSs from previous studies and then developed novel criteria set by adding new points of comparison. Moreover, we proposed a new evaluation methodology. In this thesis, we have described the method we have introduced in detail and presented how each LMS performs in each criterion. We found that Moodle has the best features compared to others. According to our evaluation method, Moodle scored the highest score (69 out of 74), followed by OpenedX (63 out of 74) and Sakai (58 out of 74). | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Use of learning management systems in education: Comparison of open source learning management systems | |
dc.title.alternative | Eğitimde öğrenme yönetim sistemleri kullanımı: Açık kaynak öğrenme yönetim sistemlerinin karşılaştırması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-13 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10302441 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594151 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Bilgi Teknolojileri Bilim Dalı |