Eğitim sisteminde yenilik yönetimi: Kazakistan Milli Eğitim Sistemi örneği
dc.contributor.advisor | Karataş, Abdullah | |
dc.contributor.author | Tolegenuly, Nurzhan | |
dc.date.accessioned | 2023-11-10T08:38:17Z | |
dc.date.available | 2023-11-10T08:38:17Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-18 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/758568 | |
dc.description.abstract | Kazakistan'da eğitim standartları çerçevesinde belirlenen eğitim sonuçlarınaulaşılmasında yenilikçi yönetim uygulamalarının rolü ve öneminin tartışıldığı buçalışma, eğitimde yenilikçi yönetim uygulamalarıyla ilgili sorunları tespit ederek, busorunlara çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Kazakistan'da ve diğer ülkelerdeeğitim standartlarının nasıl geliştirildiğine ait teorik bilgilerle desteklenen çalışmada,konuyla ilgili bilimsel konferanslar, anketler, diğer teorik çalışmalar, okulmüfredatları, istatistiksel veriler, eğitim materyalleri, kişisel gözlemler veröportajlardan da yararlanılmıştır. Kavramsal yaklaşımla, okul yönetimi ve millieğitimin standartlaşması, öğretmenlerin inovasyon faaliyetleri konularında, yabancıve Kazak araştırmacıların teorik ve pratik uygulamaları incelenmiştir.Kazakistan Cumhuriyeti Eğitim ve Bilim Bakanlığı'nın belirlemiş olduğueğitim standartları çerçevesinde, eğitim sürecinin iyileştirilmesine yönelik olarak 207Kazak öğretmen ve idareciye anket uygulanmış ve eğitim sürecinin organizasyonuhakkında çeşitli görüş ve tavsiyeler elde edilmiştir. Bu görüş ve tavsiyelerdoğrultusunda ise çeşitli bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına göre ders planıve kitabın, eğitim sürecinin organizasyonunda derslik ve program faktörlerinden dahaöncelikli olduğu tespit edilmiştir. Yine organizasyonla ilgili olarak kurumla uyumlubir ders planı geliştirmenin temelinin öncelikle eğitim yetkililerinin talimatlarına dahasonra ise devlet standartlarına bağlı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca müfredatgeliştirirken en çok dikkate alınan kaynağın ebeveyn tavsiyeleri olduğu ve eğitimstandartlarını uygularken en çok kullanılan metodolojik destek kaynağının ise okulkütüphanesi olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kazakistan, Eğitim Standardı, Yönetim, Yenilik | |
dc.description.abstract | In this study, the role and importance of innovative management practices inachieving the educational results determined within the framework of educationstandards in Kazakhstan are discussed. This study aims to identify problems related toinnovative management practices in education and to offer solutions to theseproblems. Scientific conferences, surveys, other theoretical studies, school curricula,statistical data, educational materials, personal observations and interviews were alsoused in the study, which was supported by theoretical information on how educationstandards were developed in Kazakhstan and other countries. With a conceptualapproach, the theoretical and practical applications of foreign and Kazakh researcherson the subjects of school management and standardization of national education,teachers' innovation activities were examined.Within the framework of the education standards determined by the Ministry ofEducation and Science of the Republic of Kazakhstan, a questionnaire was applied to207 Kazakh teachers and administrators to improve the education process, and variousopinions and recommendations were obtained about the organization of the educationprocess. In line with these opinions and recommendations, various findings werereached. According to the research findings, it has been determined that the lessonplan and the book are more important than the classroom and program factors in theorganization of the educational process. It has also been determined that the basis ofdeveloping a lesson plan suitable for the institution in relation to the organizationdepends primarily on the instructions of the education authorities and then on the statestandards. In line with these opinions and recommendations, various findings werereached. According to the research findings, it has been determined that the lessonplan and the book are more important than the classroom and program factors in theorganization of the educational process. In addition, it has been determined that thebasis for developing a lesson plan that is compatible with the institution regarding the organization depends first on the instructions of the education authorities and then onthe state standards. It has been concluded that the source most taken intoconsideration when developing the curriculum is parent recommendations, and themost used source of methodological support when applying educational standards isthe school library.Keywords: Kazakhstan, Education Standard, Management, Innovation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Eğitim sisteminde yenilik yönetimi: Kazakistan Milli Eğitim Sistemi örneği | |
dc.title.alternative | Innovation management in education system: Example of Kazakhstan National Education System | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2023-10-18 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Administrative enterprises | |
dc.subject.ytm | Public management | |
dc.subject.ytm | National firms | |
dc.subject.ytm | Media enterprises | |
dc.identifier.yokid | 10236948 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 817284 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |