Show simple item record

dc.contributor.advisorAslanbay, Yonca
dc.contributor.authorErden, Aydın
dc.date.accessioned2023-11-10T08:37:57Z
dc.date.available2023-11-10T08:37:57Z
dc.date.submitted2023-10-31
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/758528
dc.description.abstractGünümüzde iletişim araçlarının gelişmesine paralel olarak avcı-toplayıcı toplumdakine benzer şekilde paylaşım ekonomisi yeniden canlanmaya başlamıştır. Mekân paylaşımı paylaşım ekonomisinin başı çeken yöntemlerinden birisidir. Bu değişimlerin büyük çoğunluğu, birbirlerini daha önce tanımayanlar arasında gerçekleştiği için mekân paylaşımı yapan kişiler arasında güven oluşması gereklidir. Başka bir deyişle, birbirini tanımayan kişiler sınırlı bir süre için aynı yerde yaşamaktadırlar. Bu tez çalışmasında söz konusu paylaşım platformlarında, üyelere ait profil fotoğraflarının, seyahat eden ve mekân paylaşım platformları aracılığı ile kalacak yer bakan kişilerin mekân sahiplerine duyduğu güveni ve ilgili mekânlarda kalma tercihlerini etkilediği savunulmuş ve araştırılmıştır.
dc.description.abstractToday, in parallel with the development of communication tools, the sharing economy resurfaces in a similar way as in the hunter-gatherer society. Accommodation sharing is one of the leading methods of the sharing economy. Since the vast majority of accommodation sharing takes place among those who have not known each other before, trust between the people who share a place is essential. In this thesis, it is argued and researched that, during decision making of preferences to stay in the related places the profile pictures of the hosts on the accommodation sharing platforms have significant effect on trust.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFacial imprint: Effect of facial traits and expressions on traveller preferences in accommodation sharing services
dc.title.alternativeYüzün etkisi: Yüze ait özelliklerin ve yüze yansıyan ifadelerin seyahat eden kişilerin mekan paylaşım hizmetlerindeki tercihleri üzerine etkisi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-10-31
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFive factor personality model
dc.subject.ytmHuman face
dc.subject.ytmConsumer trust
dc.identifier.yokid10189606
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid825922
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess