Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Sibel
dc.contributor.authorKılıç, Hatice
dc.date.accessioned2023-11-10T08:37:30Z
dc.date.available2023-11-10T08:37:30Z
dc.date.submitted2023-10-10
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/758485
dc.description.abstractSınıf Öğretmenlerinin Yetişkin Eğitimi Kapsamında Yapılan Uygulamalara Ve Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri alınacaktır. Yetişkin eğitimi, yetişkinlere istekleri ve gereksinimleri doğrultusunda bilgi, beceri ve davranış kazandırma amacındadır. Bu nedenle yetişkin eğitimcinin bireysel, kurumsal ve toplumsal gereksinimler hakkında bilgi sahibi olması gerekir. Bunun yanı sıra 'program geliştirme, hizmet götürülecek kitlenin gereksinimlerinin öncelik sırasına göre belirlenmesiyle başlar.Bu doğrultuda eğiticinin verdiği eğitimde ihtiyacı iyi bilmesi ve eğitilenin ise gereksinimine göre program seçmesi çok önemlidir. Bu çalışmada farklı illerdeki sınıf öğretmenlerinin verdikleri eğitimlerde, yetişkin eğitiminde ne gibi sorunlarla karşılaştıkları belirlenecektir. Aynı zamanda eğitim gören yetişkinlerin eğitimin çıktısı açısından faydaları incelenerek hem eğitimin hem de eğiticilerin değerlendirmesi yapılacaktır.Bu araştırma, farklı illerde görev yapan sınıf öğretmenlerin yeterliliklerinin ve eğitime uygunluklarının belirlenmesinin değerlendirilmesi amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırmada Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Marmara ve Ege bölgeleri illerinde merkez ve köylerde yer alan ilkokullar oluşturacaktır. Bu bölgelerden seçilen şehirlerden ikişer okul belirlenip veriler toplanacaktır.
dc.description.abstractViews of Classroom Teachers about the Practices and Competencies in Adult Education will be taken.Adult education aims to provide adults with knowledge, skills and behavior in line with their wishes and needs. Therefore, the adult educator should have knowledge about individual, institutional and social needs. In addition to this, 'program development starts with determining the needs of the service audience in order of priority. In this study, it will be determined what problems the class teachers in different provinces face in adult education. At the same time, the benefits of the educated adults in terms of the output of the education will be examined and both the training and the trainers will be evaluated.In this research, qualitative research method will be used in order to evaluate the determination of the qualifications and suitability of the classroom teachers working in different provinces.In this research, primary schools in central and villages of Eastern Anatolia, Southeastern Anatolia, Marmara and Aegean regions will be formed. Two schools will be identified from each selected city and data will be collected.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin yetişkin eğitimi kapsamında yapılan uygulamalara ve yeterliliklerine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of classroom teachers on practices and competencies in adult education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-10-10
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10314017
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid809147
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess