Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgiç, Şafak
dc.contributor.advisorYalınız, Polat
dc.contributor.authorİça, Sezgin
dc.date.accessioned2023-11-10T08:37:13Z
dc.date.available2023-11-10T08:37:13Z
dc.date.submitted2023-11-06
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/758453
dc.description.abstractHızla gelişmekte olan demiryolu sektöründe bakım ve onarım faaliyetleri için harcanan iş gücü, zaman ve ekonomik kaynaklar göz önüne alındığında bu faaliyetlerin oldukça pahalı olabileceği açıktır, ancak demiryolunun emniyeti tüm bu maliyetlerin önündedir. Demiryolunun güvenliğini sağlamak için planlı bakım faaliyetleri etkili bir şekilde organize edilmelidir. Planlı bakım faaliyetlerinin yanı sıra, öngörülemeyen durumlar neticesinde hatta oluşabilecek kusurlar acil bakım ve onarım çalışmalarının yapılmasına sebep olabilmektedir. Maliyet, işçilik, makine, ekipman ve zaman gibi kısıtlar nedeniyle bakım ve onarım ihtiyaçlarının önceliklerinin belirlenmesi ve belirlenen önceliklere göre hatta ortaya çıkan kusurlara müdahale edilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, demiryollarında karşılaşılabilecek potansiyel hata modları ile bakım ve onarım ihtiyaçları için önceliklerin belirlenmesi ve sıralanması amacıyla bir bakım ve onarım planlama yöntemi sunulmuştur. Araştırma kapsamında TCDD'deki en kritik hata modlarının tespiti için uzmanların katılımıyla anket çalışması gerçekleştirilmiş, Hata Türü ve Etkileri Analizi yöntemi ile bakım ve onarım önceliklerinin belirlemek üzere bakım ve onarım karar destek mekanizması geliştirilmiştir. Önerilen karar destek sistemi ile altyapı bakım sorumlularına acil müdahale gerektiren bakım faaliyetlerinin planlanmasında yardımcı olunması amaçlanmaktadır. Çalışmada geliştirilen karar destek mekanizması sayesinde demiryolu emniyetinin ön planda tutulduğu etkin bir bakım planlaması yapılabileceğini söylemek mümkündür.
dc.description.abstractConsidering the labor, time and economic resources spent for the maintenance and repair activities in the rapidly developing railway sector, it is evident that these activities can be quite expensive, however, the safety of railway is more important than all these costs. Planned maintenance activities must be organized effectively to ensure the safety of the railway. In addition to planned maintenance activities, unforeseen conditions may lead to the occurrence of defects that require urgent maintenance and repair works to be carried out. Due to constraints such as cost, labor, machinery, equipment and time, it is crucial to identify the priorities of maintenance and repair needs, and to intervene the defects at the track according to the determined precedences. In this study, a maintenance and repair planning method is presented aiming to determine and rank the priorities for potential failure modes and maintenance and repair needs that may be encountered in railways. Within the research, a survey study was conducted with participation of experts to identify the most critical failure modes in TCDD, and a track maintenance decision support system was developed to determine maintenance and repair priorities with the FMEA method. By means of the proposed decision support system, it is intended to assist infrastructure maintenance managers in the planning of maintenance activities that need the urgent intervention. It is possible to say that an effective maintenance and repair plan can be made in which railway safety is prioritized with the help of decision support mechanism developed in the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleDemiryollarında yol bakım ve onarım önceliklerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of track maintenance and repair priorities in railways
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-11-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMaintenance repairing
dc.subject.ytmRailways
dc.subject.ytmFailure Mode and Effects Analysis
dc.identifier.yokid10220654
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid827307
dc.description.pages415
dc.publisher.disciplineUlaştırma Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess