Demiryollarında yol bakım ve onarım önceliklerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Bilgiç, Şafak | |
dc.contributor.advisor | Yalınız, Polat | |
dc.contributor.author | İça, Sezgin | |
dc.date.accessioned | 2023-11-10T08:37:13Z | |
dc.date.available | 2023-11-10T08:37:13Z | |
dc.date.submitted | 2023-11-06 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/758453 | |
dc.description.abstract | Hızla gelişmekte olan demiryolu sektöründe bakım ve onarım faaliyetleri için harcanan iş gücü, zaman ve ekonomik kaynaklar göz önüne alındığında bu faaliyetlerin oldukça pahalı olabileceği açıktır, ancak demiryolunun emniyeti tüm bu maliyetlerin önündedir. Demiryolunun güvenliğini sağlamak için planlı bakım faaliyetleri etkili bir şekilde organize edilmelidir. Planlı bakım faaliyetlerinin yanı sıra, öngörülemeyen durumlar neticesinde hatta oluşabilecek kusurlar acil bakım ve onarım çalışmalarının yapılmasına sebep olabilmektedir. Maliyet, işçilik, makine, ekipman ve zaman gibi kısıtlar nedeniyle bakım ve onarım ihtiyaçlarının önceliklerinin belirlenmesi ve belirlenen önceliklere göre hatta ortaya çıkan kusurlara müdahale edilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, demiryollarında karşılaşılabilecek potansiyel hata modları ile bakım ve onarım ihtiyaçları için önceliklerin belirlenmesi ve sıralanması amacıyla bir bakım ve onarım planlama yöntemi sunulmuştur. Araştırma kapsamında TCDD'deki en kritik hata modlarının tespiti için uzmanların katılımıyla anket çalışması gerçekleştirilmiş, Hata Türü ve Etkileri Analizi yöntemi ile bakım ve onarım önceliklerinin belirlemek üzere bakım ve onarım karar destek mekanizması geliştirilmiştir. Önerilen karar destek sistemi ile altyapı bakım sorumlularına acil müdahale gerektiren bakım faaliyetlerinin planlanmasında yardımcı olunması amaçlanmaktadır. Çalışmada geliştirilen karar destek mekanizması sayesinde demiryolu emniyetinin ön planda tutulduğu etkin bir bakım planlaması yapılabileceğini söylemek mümkündür. | |
dc.description.abstract | Considering the labor, time and economic resources spent for the maintenance and repair activities in the rapidly developing railway sector, it is evident that these activities can be quite expensive, however, the safety of railway is more important than all these costs. Planned maintenance activities must be organized effectively to ensure the safety of the railway. In addition to planned maintenance activities, unforeseen conditions may lead to the occurrence of defects that require urgent maintenance and repair works to be carried out. Due to constraints such as cost, labor, machinery, equipment and time, it is crucial to identify the priorities of maintenance and repair needs, and to intervene the defects at the track according to the determined precedences. In this study, a maintenance and repair planning method is presented aiming to determine and rank the priorities for potential failure modes and maintenance and repair needs that may be encountered in railways. Within the research, a survey study was conducted with participation of experts to identify the most critical failure modes in TCDD, and a track maintenance decision support system was developed to determine maintenance and repair priorities with the FMEA method. By means of the proposed decision support system, it is intended to assist infrastructure maintenance managers in the planning of maintenance activities that need the urgent intervention. It is possible to say that an effective maintenance and repair plan can be made in which railway safety is prioritized with the help of decision support mechanism developed in the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Demiryollarında yol bakım ve onarım önceliklerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of track maintenance and repair priorities in railways | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2023-11-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Maintenance repairing | |
dc.subject.ytm | Railways | |
dc.subject.ytm | Failure Mode and Effects Analysis | |
dc.identifier.yokid | 10220654 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 827307 | |
dc.description.pages | 415 | |
dc.publisher.discipline | Ulaştırma Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |