Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorŞakir, Volkan
dc.date.accessioned2023-11-10T08:37:05Z
dc.date.available2023-11-10T08:37:05Z
dc.date.submitted2023-10-18
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/758440
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili merkez ilçelerinde görevli öğretmenlerin informal iletişimleri ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi ve bunların bazı değişkenlere göre değişimini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel (korelasyonel) tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak 'Kişisel Bilgi Formu','İnformal İletişim Ölçeği' ve 'Örgütsel Bağlılık Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Kayseri il merkezinde görev yapan 4508, örneklem grubunu ise basit tesadüfi örnekleme metodu kullanılarak evrenden alınan 395 öğretmen oluşturmaktadır. İnformal iletişimin arkadaşlık, eğlenme, etkileme ve bilgi boyutlarına yönelik öğretmen algısı mesleki kıdeme, işe yerleştirilme tipine ve eğitim düzeylerine göre tüm boyutlarda, bulundukları okuldaki toplam çalışma yılına göre eğlenme hariç tüm boyutlarda, medeni duruma göre ise sadece etkileme boyutunda algının değiştiği tespit edilmiştir. Örgütsel bağlılığın çıkar, zoraki ve ahlaki boyutlarına yönelik öğretmen algısı, mesleki kıdem, işe yerleştirme tipi ve eğitim düzeylerine göre tüm boyutlarda, cinsiyete göre çıkar boyutunda, bulundukları okuldaki toplam çalışma yılına göre ise zoraki ve ahlaki boyutlarında algının değiştiği tespit edilmiştir. İnformal iletişimin tüm boyutlarıyla örgütsel bağlılığın çıkar boyutu yüksek düzeyde pozitif, zoraki boyutu yüksek düzey negatif bir ilişki içerisindedir. İnformal iletişimin arkadaşlık ve eğlenme boyutları örgütsel bağlılığın ahlaki boyutuyla yüksek düzey pozitif bir ilişki içerisindeyken etkileme ve bilgi yüksek düzey negatif bir ilişki içerisindedir.Anahtar Sözcükler: informal iletişim, örgütsel bağlılık, öğretmen
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between informal communication and organizational commitment of teachers in the center of Kayseri in 2022-2023 academic year and their changes to some variables. In the research, the relational survey model, one of the quantitative research methods, was used. 'Personal Information Form', 'Informal Communication Scale' and 'Organizational Commitment Scale' were used as data collection tools. The population consists of 4508 teachers in the city-center, and the sample group consists of 395 teachers taken from the population using the random sampling method. It has been determined that the perception of teachers regarding the friendship, entertainment, influence, knowledge dimensions of informal communication changes in all dimensions to professional seniority, types of work placement and education level, in all dimensions except entertainment to the total working year in the school, and in only the effect dimension to marital status. It has been determined that the perception of teachers regarding the interest, coercive and moral dimensions of organizational commitment changes in all dimensions to professional seniority, type of job placement and education level, in the interest dimension to gender, and in the forced and moral dimensions to the total working years in the school. With all dimensions of informal communication, the interest dimension of organizational commitment is highly positive and the forced dimension is negative. While friendship and entertainment dimensions of informal communication are in a high-level positive relationship with the moral dimension of organizational commitment, influence, knowledge are in a high-level negative relationship.Keywords: informal communication, organizational commitment, teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin informal iletişim düzeyleri ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Kayseri ili örneği)
dc.title.alternativeThe relationship between teachers' informal communication levels and organizational commitment (Case of Kayseri province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-10-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10269786
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid731316
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess