Show simple item record

dc.contributor.advisorArgon, Türkan
dc.contributor.authorÇelik Yılmaz, Didem
dc.date.accessioned2023-11-10T08:36:57Z
dc.date.available2023-11-10T08:36:57Z
dc.date.submitted2023-10-16
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/758424
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin kültürel değer algıları ve örgütsel politika algıları arasındaki ilişkide sosyal kimliklerinin aracı rolünün araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma açıklayıcı ilişkisel araştırma modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Düzce ili merkez ve ilçelerindeki kamuya bağlı eğitim kurumlarında çalışmakta olan 976 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bireysel Kültürel Değerler Ölçeği, Örgütsel Politika Algısı Ölçeği ve Öğretmenlerin Sosyal Kimlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 2021-2022 eğitim öğretim yılında araştırmacı tarafından toplanmış ve verilerin analizinde açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon analizi, betimleyici istatistikler, yapısal eşitlik modeli ve bootstrapping işlemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin bireysel kültürel değer algılarının örgütsel politika algılarını negatif yönde, sosyal kimlik algılarını ise pozitif yönde ve anlamlı şekilde açıkladığını gösterirken; sosyal kimlik algılarının da örgütsel politika algılarını negatif yönde ve anlamlı olarak açıkladığını ortaya koymuştur. Ayrıca araştırmada, öğretmenlerin kültürel değer algıları ile örgütsel politika algıları arasındaki ilişkide sosyal kimlik algılarının kısmi aracılık rolü oynadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bootstrapping işlemi ile elde sonuçlar da bu dolaylı etkinin istatistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın doğrultusunda tartışılmış, gelecek araştırmalara ve uygulamaya yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the mediating role of social identity in the relationship between teachers' cultural value perceptions and organizational policy perceptions. For this purpose, the research has been designed in the explanatory correlational research model. The study population of research consists of 976 teachers working in public educational institutions in Düzce. Cultural Values Scale, Perception of Organizational Politics Scale and Teachers' Social Identity Perception Scale have been used as data collection tools in the research. The data of the research were collected by the researcher in the 2021-2022 academic year. Explanatory and confirmatory factor analysis, correlation analysis, descriptive statistics, structural equation modeling, and bootstrapping have been used in the analysis of the research data. The results obtained in the research show that teachers' cultural value perceptions explain their perceptions of organizational politics in a negative way and their social identity perceptions in a positive and meaningful way; their social identity perceptions also explain the perceptions of organizational politics negatively and significantly. In addition, it has been concluded that teachers' social identity perceptions play a partial mediating role in the relationship between their cultural value perceptions and perceptions of organizational politics. Also, the results of the bootstrapping process show that this indirect effect is statistically significant. The findings have been discussed in line with the relevant literature, and suggestions have been made for future research and practice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin kültürel değer algıları ve örgütsel politika algıları arasındaki ilişkide sosyal kimliğinin aracı rolü
dc.title.alternativeThe mediating role of social identity in the relationship between teachers' cultural value and organizational political perceptions
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-10-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10334654
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627174
dc.description.pages336
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess