Show simple item record

dc.contributor.advisorAktan, H. Tansu
dc.contributor.authorTeke, Abdulkadir
dc.date.accessioned2023-09-26T12:04:20Z
dc.date.available2023-09-26T12:04:20Z
dc.date.submitted2021-11-03
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/757646
dc.description.abstractVI. ÖZET Rekabetsel çevreden uzak olan hastaneler, talebin arzı aştığı durumlarda hastalarına tatmin edici olmayan hizmetler sunarlar. Çünkü başka alternatifleri olmadığından dolayı, hastaların mevcut hizmetleri kabul edeceğini düşünürler. Bu nedenle rekabetin gelişmesine parelel olarak hastanelerde halkla ilişkilere duyulan gereksinme, hastaların ihtiyaç ve isteklerinin ölçülmesi ve doyuma ulaştırılması da önem kazanacaktır. Çünkü hastaların beklentilerinin belirlenmesi, daha nitelikli hizmetler sunulması bakımından önemlidir. Batı toplumlarındaki hastanelerde gereken değerin verildiği halkla ilişkilerin önemini anlatan yayınlar incelenmiş ve sunulmuştur. Bu çalışmanın amacı, GATA Eğitim Hastanesine başvuran hastalara sunulan danışma hizmetlerini halkla ilişkiler açısından değerlendirmek ve bu konuda çeşitli öneriler getirmektir. Bu amaç ile, veri toplama aracı olarak gözlem, ayrıca poliklinik personel ve hastalarına anket uygulanmıştır. Yapılan bu araştırma sonucunda, hastanede verilen danışma hizmeüerinin gereksinimi karşılamaktan çok uzak olduğu, bunun nedeninin de hastanede bu hizmetleri organizeli olarak yürütecek bir birimin olmadığı sonucuna varılmıştır. Hastanelerde halkla ilişkiler hizmetlerine gereken önemin verilmesi, bunun bir yönetim fonksiyonu olarak görülmesi ve hastaların hastaneden rahat ve huzurlu bir şekilde yararlanması amacı ile halkla ilişkiler birimi kurulmalı ve böylece hastanenin kamuoyundaki imajı yüksek tutulmalıdır. 67
dc.description.abstractVH. SUMMARY The hospitals far from the rivalry environment, when demand is more than supply, present unsatisfactory services to the patients. Because of not having any other alternatives, they think that the patients will accept the services available. So, parallel to the developing rivalry, the need for public relations, measurement of requirements, demands of patients, and their satisfaction will be of considerable importance. Determination of the patients expectations is, of course, important in terms of presentation of more quality services. The studies and publications concerning the importance of public relations in Western hospitals have been reviewed and found out. The aim of this study is to evaluate the information services presented to the patients admitted to GATA Training Hospital in terms of public relations and to bring some suggestions about this issue. For this purpose observation and questionnaire to the outpatients and outpatient department's stuff have been established as an instrument for getting data. As a result, it is determined that information services are insufficient. The reason for this situation is absence of the department which carries on and organizes the information services in the hospital. For the purpose of paying required importance to the public relations in hospitals, seeing this as a management function and that the patients can easily make use of hospitals, the public relations department must be set up and therefore image of hospital should be kept up in public opinion. 68en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.titleGATA Eğitim Hastane'sinde başvuran hastalara yönelik danışma hizmetlerinin halkla ilişkiler açısından değerlendirilmesi ve geliştirilmesi
dc.title.alternativeThe Evaluation and improvement of information services to patients applied to GATA Training Hospital in terms of public relations.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-03
dc.contributor.departmentAskeri Sağlık Hizmetleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmHospital patient relations
dc.subject.ytmHospitals-military
dc.subject.ytmHealth services
dc.identifier.yokid33013
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜLHANE ASKERİ TIP AKADEMİSİ
dc.identifier.thesisid33013
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess