Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbayrak, Nalan
dc.contributor.authorCoşkun, Halise
dc.date.accessioned2023-09-26T12:03:57Z
dc.date.available2023-09-26T12:03:57Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1999
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/757572
dc.description.abstractAraştırma.polikliniklere müracaat eden hastaların karşılaştıkları güçlükleri ve hemşirelerden beklentilerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tanımlayıcı olarak planlanmış ve Mart-Nisan 1999 tarihleri arasında polikliniklere müracaat eden 631 hastaya uygulanmıştır. Araştırmada veriler hastalara anket formu uygulanarak toplanmıştır. Elde edilen veriler Levene (L) testi, faktör analizi,t - test kullanılarak bilgisayarda SSPS programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda polikliniğe müracaat eden hastaların zaman kullanımı faktörüne ilişkin olarak güçlükle karşılaştığı saptanmıştır. Hastaların hemşireden tedavi, tetkik işlemleri ve ilaçları nasıl kullanacağına ilişkin kendisine ve yakınlarına bilgi vermesi, güler yüzlü ve ilgili davranması, muayene sırasında yanında olması ve yardım etmesi, muayeneden önce şikayetlerini sorması beklentisine sahip olduğu saptanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda poliklinik hizmetleri ve hemşirelik aktiviteleri ile ilgili öneriler geliştirilmiştir. 62
dc.description.abstractThis research was done to determine the expectations of patients from nurses and difficulties encountered in polyclinics. It* was planned as descriptive and 631 patients were included in the study between March and April 1999. To collect the data, a questionaire from was used. Levene (L) test, factor analysis and t-test were used to analysis the data in SPSS program. According to the results of this research, it was determined that patients were in difficulties related to use the time factor. Also, patients expected that nurses should advocate them about therpautic/diagnostic procedures, medicines; be cheerful and interested; be and help with them during the examination; to ask them the complaints. The suggestions were submitted on outpatient services and nursing activities. 63en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePolikliniklere müracaat eden hastaların karşılaştıkları güçlüklerin ve hemşirelerden beklentilerinin belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid86666
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜLHANE ASKERİ TIP AKADEMİSİ
dc.identifier.thesisid86666
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess