Show simple item record

dc.contributor.advisorHazneci, Bülent
dc.contributor.authorAcar, Nurcan
dc.date.accessioned2023-09-26T12:02:59Z
dc.date.available2023-09-26T12:02:59Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/757396
dc.description.abstractBu çalışmaya 2007-2008 yılları arasında Gülhane Askeri Tıp Akademisi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Başkanlığı ve Kayseri Asker Hastanesine başvuran 2-13 yaş arası 30 SP ` li çocuk hasta alınmıştır.Çalışmamızda; çocukların motor fonksiyon seviyesini belirleyebilmek için Kaba Motor Fonksiyon Ölçümü (KMFÖ), olgularının motor gelişimlerinin fonksiyonel sınıflaması için Kaba Motor Fonksiyon Sınıflama Sistemi (KMFSS), spastisiteyi değerlendirmek için Modifiye Ashworth Skalası (MAS) kullanılmıştır. Günlük yaşam aktivitelerini değerlendirmek için Pediatrik Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçümü (PFBÖ) çocukların aileleri ile birlikte doldurulmuştur. KMFSS ve KMFÖ değerlendirmeleri her çocuk için en az 3 görüşmenin ardından aynı fizyoterapist tarafından uygulanmıştır.SP'li çocuğun değerlendirilmesinde kullanılan fonksiyonel ölçümlerden PFBÖ ve KMFÖ karşılaştırılarak , bu çocukların kaba motor fonksiyonları ile günlük yaşam aktiviteleri arasındaki ilişki araştırılmış ve bu testler arasında güçlü korelasyon saptanmıştır. Motor Fonksiyon seviyelerine göre günlük hangi tip aktivitelerde sınırlılıklar olduğunu araştırmak amacıyla SP ` li çocukları motor düzeylerine göre sınıflamaya yönelik yaygın olarak kullanılan KMFSS `nin seviyeleri ile PFBÖ skorları karşılaştırılmış ve buna göre seviyeler arasındaki farklar incelenmiştir.Sonuç olarak SP'li çocukların kaba motor kabiliyetleri ile günlük yaşam aktivitelerindeki bağımsızlıkları arasında doğrusal bir ilişki olduğunu söyleyebiliriz. SP'li çocuğun motor fonksiyon ölçümlerine ek olarak PFBÖ kullanılarak yapılan günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesinin, rehabilitasyon programını düzenlerken tamamlayıcı olacağını düşünmekteyiz.Anahtar Kelimeler: Serebral Palsi, Günlük Yaşam Aktiviteleri, Kaba Motor Fonksiyon, Pediatrik Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçümü.
dc.description.abstractThis study was carried out at Physical Medicine and Rehabilitation Department of Gulhane Military Medicine Academy and Kayseri Military Hospital between the years 2007 and 2008. 30 cerebral palsied (CP) children who were in the ages from 2 to 13 years were included.In all children Gross Motor Function Measurement (GMFM) was used to assess level of motor function and Gross Motor Function Classification System (GMFCS) was administered for functional classification of mater development, spasticity was evaluated with the help of Modified Ashworth Scala (MAS).Functional İndependence Measure (WeeFIM) was administered to the children associated with their parents for assessing the activities of daily living. GMFM and GMFCS was administered to the children after at least third meeting by the same theraphist.The relation between gross motor functions and the activities of daily living of the children was examined by comparing the functional measurements, WeeFIM and GMFM, which is used to assess the children with cerebral palsy. There was a strong correlation among them. In order to determine that in which activities the children has limitations, the levels of GMFCS that was used commonly to classify the children with CP according to gross motor function and WeeFIM scores of the children were compared and the differences between the levels of GMFCS were achieved.In conclusion, we suggest that there is a linear relationship between gross motor capabilities and independency in daily activities. Now we think that, In addition to other measuring instruments, it will be complementary in planning the rehabilitation programme, using WeeFIM in assessing the activities of daily living when measuring motor functions of the children with cerbral palsy.Key Words: Cerebral Palsy, Activities of Daily Living, Gross Motor Function Measurement, WeeFIM.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFiziksel Tıp ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysical Medicine and Rehabilitationen_US
dc.titleAmbule serebral palsili çocukların günlük yaşam aktiviteleri ile motor fonksiyonları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe assessment of relation between gross motor functions and the activities of daily living of the ambulator children with cerebral palsy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmCerebral palsy
dc.subject.ytmActivities of daily living
dc.identifier.yokid310761
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜLHANE ASKERİ TIP AKADEMİSİ
dc.identifier.thesisid272297
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess