Show simple item record

dc.contributor.advisorKaramercan, Mehmet Akif
dc.contributor.advisorOkuyan, Ertuğrul
dc.contributor.authorUzun, Nedim
dc.date.accessioned2023-09-26T12:00:33Z
dc.date.available2023-09-26T12:00:33Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/756973
dc.description.abstractAmaç: Bağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanesi Erişkin Acil Servisten 01.01.2016- 31.12.2016 tarihleri arasında T.C kimlik numarası olup taburcu edilen hastaların erken dönemde (ilk 72 saat) tekrar başvurularını tespit etmek ve bu başvuruların özelliklerini incelemektir.Yöntem: Retrospektif çalışmadır. 2016 yılı içerisinde Erişkin Acil Servis'ten taburcu olan T.C kimlik numarası olan hastaların kayıtları geriye dönük olarak Hastane Bilgi Yönetim Sisteminden tarandı. Çalışmamızın evrenini ilk başvuru sonrası erken dönem (72 saat) tekrar başvuru yapan hastalardan oluşturduk. Tekrar başvuru verileri bir bilgisayar yazılımı ile Hastane Bilgi Yönetim Sisteminden (HBYS) 'den alınan verilerden ayrıldı ve bu hastaların sosyodemografik ve tıbbi özellikleri IBM SPSS v24 kullanılarak analiz edildi.Bulgular: Tarama yapılan 365.413 hastanın 7.800 (%2,1) dahil olma kriterlerini karşıladı. Çalışmamızın genel tekrar başvuru oranı budur. Bunun yanında en sık tekrar başvuru yakınması 890 hastayla (%11,4) tanımlanmamış ağrı ve en sık tanı ise 642 hastayla (%8,2 )akut üst solunum yolu enfeksiyonu oldu. Ayrıca tekrar başvuru yapan 18 hastanın AS'de yaşamını yitirdiği görüldü. Acil servise başvuru triyaj skorları karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık bulunmaz iken, ilk başvuruda triyajı Yeşil Alan (YA) olan 161 hastanın tekrar başvuruda Kırmızı Alana (KA) başvurduğu ve 134'ünün taburcu olduğu bulundu.Yorum: Acil servise tekrar başvuru oranı ve sebepleri lüteratürdeki çalışmalara göre önemli bir kalite ölçütüdür. Çalışmamızda AS tekrar başvuru oranının literatürdeki çalışmalarla benzer olduğunu gördük. Tekrar başvuruların büyük kısmının taburcu edildiği ve şikayetlerinin devam etmesi üzerine tekrar acil servise başvurduğu görüldü. Doğru reçete düzenlenmesi ve de hastaların daha iyi bilgilendirilmesiyle tekrar başvuruların büyük oranda önlenebileceği düşünüldü.ANAHTAR KELİMELER: Acil servis, tekrar başvuru
dc.description.abstractOBJECTIVE: To detect the characteristics of revisits who have their ID number with in 72 hours after the first visit to Bağcılar Educatian and Research Hospital (BERH) Emergency Department (ED).MATERIAL AND METHOD: It is a retrospective study. In 2016, the records of patients with ID number who were discharged from the Adult Emergency Department (AED) were retrospectively screened from the Hospital Information Management System (HIS). The universe of our study consisted of patients who applied again early (first 72 hours) after the first application. The re-admission data was separated from the data from the Hospital Information Management System (HIS) by a computer software and the sociodemographic and medical characteristics of these admissions were analyzed using IBM SPSS v24.RESULTS: 7.800 (2,1%) of the 365.413 patients surveyed met inclusion criteria. This is the general readmission rate of our work. However, the most frequent recurrences were unspecified pain in 890 patients (11,4%) and acute upper respiratory tract infections in 642 patients (8,2%). It was also observed that 18 patients who applied again lost their lives in ED. While no significant difference was found when comparing emergency department admission triage scores, 161 patients with triage green field (GF) were referred to the red field (RF) and 134 were discharged from the first visit.CONCLUSION: Measuring and assessment of the revisit charts of patients is a very important method of quality assurance. The rate of the revisits should not to be under estimated according to our results. It was seen that a large part of the patients who applied again were discharged and the emergency services were applied again after complaints continued. With proper prescribing and well informed patients, it was thought that the revisits could be avoided in a big way.KEY WORDS: Emergency Department, Revisit, Readmission, Reattend, Return visiten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİlk ve Acil Yardımtr_TR
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleBağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanesi Erişkin Acil Servisine 72 saat içerisinde tekrar başvuruların özelliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeCharacteristics of Revisits within 72 hours of Bağcılar Training and Research Hospital Emergency Department
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAcil Tıp Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmergency service-hospital
dc.subject.ytmEmergency medicine
dc.subject.ytmEmergency medical services
dc.subject.ytmPatient discharge
dc.subject.ytmPatient admission
dc.subject.ytmPatient readmission
dc.identifier.yokid10149396
dc.publisher.instituteBağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanesi
dc.publisher.universitySAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid466481
dc.description.pages41
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess