dc.contributor.advisor | Acar, Tijen | |
dc.contributor.author | Vahapoğlu, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T11:57:18Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T11:57:18Z | |
dc.date.submitted | 2021-04-06 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/756411 | |
dc.description.abstract | AMAÇ: Bu çalışmayla bebeklik dönemi emzirme süresine ebeveyn eğitimdüzeyinin etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Bebeklerin 0-48. ayda anne sütü ilebeslenmelerine etki eden faktörlerin incelenmesi, annelerin ve babalarınsosyodemografik özelliklerinin belirlenmesi ve buradan çıkacak sonuçlarla beraberanne sütüyle ilgili yapılacak eğitim çalışmalarına katkıda bulunulması amaçlanmıştır. GEREÇ VE YÖNTEMLER: Araştırmamız kesitsel bir çalışmadır. 1 Mayıs2019 ile 1 Kasım 2019 tarihleri arasında Keçiören Eğitim Araştırma HastanesiPediatri Kliniği'ne sağlık hizmeti alımı amacıyla başvuran, 0-4 yaşları arasındaçocuğu olan 200 gönüllü anne çalışmaya dahil edildi. Ankette katılımcılarınsosyodemografik özellikleri, bebek ve annenin prenatal-antenatal-postnataldönemdeki medikal bilgileri, bebeklerin postnatal beslenme özellikleri ve sürelerisorgulandı. BULGULAR: Çalışmamıza katılan 200 gönüllü annenin tamamı bebeklerini birsüre de olsa emzirmiş olup %93,5'i (187) en az altı ay süre ile anne sütü ilebeslemeye devam etmiştir. Annelerin %6,5'i (49) altı aydan önce anne sütü ilebeslemeyi sonlandırmıştır. Katılımcıların sosyodemografik özelliklerinden anne yaşı,gelir düzeyi, annenin eğitim düzeyi, babanın eğitim düzeyi faktörleri ile anne sütü ilebeslenme arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Bebeğin cinsiyeti, doğumağırlığı, ailedeki çocuk sayısı, kaçıncı çocuk olduğu, doğum sonrası emzirmeyebaşlama zamanı, annenin daha önce emzirme deneyiminin olması, doğumun şekli veek gıdaya başlama zamanı ile de anne sütü ile beslenme süresi arasında anlamlı birilişki bulunamamıştır. Annenin bir işte çalışıyor olması ve emzik-biberonkullanılmasının emzirme süresini anlamlı şekilde kısalttığı; gebelik haftasının fazlaolması, annenin doğum sonrası ücretsiz izin kullanması, emzirme eğitimi almışolması, babanın emzirmeye destek olması, geceleri bebekle aynı odada kalmanın iseemzirme süresini anlamlı şekilde uzattığı görülmüştür.v SONUÇ: Emzirme sürelerinin uzatılmasında her anne ve anne adayınınemzirme ile ilgili bilgilendirilmesi, desteklenmesi ve süreç hakkında kaygılarınıngiderilmesi gerekmektedir. Gerek sağlık personeli gerekse aile bireyleri anneyeemzirme süreci boyunca destek olmalı özellikle babaların etkisi göz önünealındığında eğitim programlarına babaların da dahil edilmesi sağlanmalıdır. Önerilenemzirme süresi olan 2 yıl boyunca anne ve bebeğin aynı odada kalmasıdesteklenmelidir. Emzirme döneminde emzik ve biberon kullanımından kaçınılmalı,tıbbi gereklilik olmadığı müddetçe ilk 6 ay sadece anne sütü verilmesi teşvikedilmelidir. | |
dc.description.abstract | PURPOSE: The purpose of this study was to determine the effect of infancybreastfeeding duration and parental education level. With the investigation of thefactors influencing affecting their breastfeeding at 0-48, the parents'sociodemographic characteristics, and the conclusions achieved, it was aimed atcontributing the educational works about breastfeeding. MATERIALS AND METHODS: Our research is a cross-sectional study. Aquestionnaire was conducted on 200 volunteer mothers with children aged 0-4, whoapplied to the Pediatric Clinic of Keçiören Training and Research Hospital for healthservices between May 1, 2019, and November 1, 2019. The sociodemographiccharacteristics of the participants, the medical knowledge of the infant and motherduring the prenatal-antenatal-postnatal periods, the postnatal nutrition characteristicsand durations of the infants were questioned. FINDINGS: All 200 volunteer mothers who participated in the study breastfedtheir infants for a period of time and 93.5% (151) continued to breastfeed for at leastsix months. 6.5% (49) of the mothers terminated breastfeeding before six months.There was no significant relationship between the maternal age, income level,education level of the mother, and education level of the father, which are thesociodemographic characteristics of the participants, and the breastfeeding. Nosignificant relationship was found between the gender and birth weight of the infant,the number of children in the family, its rank among the children, time to startbreastfeeding after birth, mother's previous breastfeeding experience,time to start supplementary food, mode of delivery and duration of breastfeeding. Itwas seen that whether mother works and the use of pacifier and feeding bottlesignificantly reduced the breastfeeding duration and that the length of gestationalweek, the mother's use of unpaid leave after delivery, whether she was trained onbreastfeeding, the father's supports on breastfeeding, and the stay in the same roomwith baby at night significantly increased the breastfeeding duration.vii CONCLUSIONS: In order to extend breastfeeding duration, each mother andexpectant mother should be informed about breastfeeding, supported and theirworries about the process should be eliminated. Both healthcare personnel andfamily members should support the mother during the breastfeeding process, andespecially when considering the effect of fathers, it should be ensured for fathers tobe included in training programs. It should be supported that mother and baby stay inthe same room for 2 years, the recommended period of breastfeeding. Duringbreastfeeding, the use of pacifiers and feeding bottles should be avoided, unless thereis a medical requirement, only breastfeeding should be encouraged for the first 6months. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Aile Hekimliği | tr_TR |
dc.subject | Family Medicine | en_US |
dc.title | Bebeklik dönemi emzirme süresine ebeveyn eğitim düzeyinin etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of parental education level oninfancy breastfeeding duration | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-06 | |
dc.contributor.department | Aile Hekimliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parents education | |
dc.subject.ytm | Milk-human | |
dc.subject.ytm | Infant nutrition | |
dc.subject.ytm | Infant | |
dc.subject.ytm | Breast feeding | |
dc.identifier.yokid | 10331369 | |
dc.publisher.institute | Ankara Keçiören Eğitim ve Araştırma Hastanesi | |
dc.publisher.university | SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | medicineThesis | |
dc.identifier.thesisid | 615930 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |