Show simple item record

dc.contributor.authorDikici, Hasan
dc.date.accessioned2023-09-26T11:56:18Z
dc.date.available2023-09-26T11:56:18Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/756222
dc.description.abstractTürkiye'de son altı yıl boyunca; kızamık insidansının artması ve olguların çoğunluğunu aşılı çocukların oluşturması nedeniyle, aşı ile sağlanan bağışıklık durumunun incelenmesi ilgi uyandırmaktadır. Bu çalışmanın amacını; daha önce aşı uygulanmış 2-14 yaş grubu askeri personel çocuklarındaki kızamık seroprevalansını tayin etmek ve seronegatif çocuklarda aşılamaya cevabı değerlendirmek oluşturmuştur. ELISA metodu kullanılarak 290 çocukta anti-lgG kızamık antikorları test edildi, seronegatif çocuklara aşı uygulandı ve bu çocuklarda anti-lgM ve IgG kızamık antikorları araştırıldı. Ikiyüzdoksan olgudan 63'ü (%21.72) seronegatif bulundu. Onikinci aydan önce aşı uygulanmış çocuklarda 237 olgunun 58'i (%24.47), onikinci ay ve sonrasında aşı olmuş çocuklarda 53 olgunun 5'l (%9.43) seronegatif bulundu. Aşı yaşına göre oluşturulan bu gruplar arasında anlamlı fark saptandı (P<0.05). Kızamık aşısından geçen süreye göre oluşturulan gruplar arasında anlamlı fark olmamasına rağmen, seroprevalans oranı 4-6 grubunda en düşük olarak bulundu. Aynı grupta ortalama antikor titresi ve ortanca değer de diğer gruplardan daha düşüktü. İlk aşıdan geçen sürenin artışı ile; sonraki gruplarda seroprevalans oranlarında, ortalama antikor titrelerinde ve ortanca değerlerde artış izlendi. Seronegatif bulunan 63 olgunun 28'ine aşı uygulandı ve takiben yapılan serolojik çalışmada, 24 olguda seropozitifliğin geliştiği gözlendi. Bu 28 olgunun 10'unda IgG titrelerinde dört kat veya daha çok artış saptandı. Bu olguların birinde aynı zamanda IgM antikoru pozitif olarak bulundu. Olguların birinde sadece IgM antikoru pozitif bulundu. Aşılandığı halde seropozitivite gelişmeyen 4 olgunun 3'ü yeniden aşılandı ve değerlendirildi. Bu uygulamadan sonra 3 olguda da seropozitivite saptandı. Bu olguların birinde, IgG titresindeki dört kat artış, IgM antikor pozitifliği ile beraber izlendi. Sonuç olarak, uygulanmakta olan aşı politikasının aşağıdaki nedenlerden dolayı gözden geçirilmesi gerektiği değerlendirilmektedir: 1. Onikinci aydan önce aşı uygulanmış grupta daha düşük seroprevalans oranı tespit edildiğinden dolayı rutin kızamık aşısı 12 ay ve sonrasında yapılmalıdır, 2. Daha yüksek aşılama oranı elde etmek, primer aşı yetmezliği oranını azaltmak, sekonder aşı yetmezliği gelişmesini önlemek için, kızamık seroprevalansını en düşük oranda bulduğumuz okul öncesi yaşlarda ikinci doz aşı uygulaması başlatılmalıdır. 22
dc.description.abstractBecause of the raising incidence of measles and most of cases occurred in vaccinated children in Türkiye, over the past 6 years, major concern has arisen regarding the status of vaccine-induced immunity. The objectives of this study were the following: 1. Determine measles seroprevalance in a previously vaccinated, 2-14 age, military dependent children. 2. Evaluate the response to vaccination in seronegative children. Anti-IgG measles antibody tests were completed on 290 children, by ELISA. Sero negative children were vaccinated and screened for both anti-igM and anti-IgG measles antibodies. Sixty-three children were seronegative. In the group vaccinated prior to 12 months of ages, 58 of 237 (%24.47) were seronegative whereas 5 of 53 (%9.43) vaccinated after 12 months. There was significant difference between groups stratified by the age of initial vaccination (P<0.05). Although there were not significant differences between groups stratified by the interval since initial measles vaccination, the seroprevalance rate was lowest in the 4-6 year group. In the same group mean antibody titer and median value were also lower than in other groups. There was a rise in seroprevalance rates, mean antibody titers and median values with increasing interval since the initial vaccination in the later groups. Only 28 of 63 those found to be seronegative were vaccinated and follow- up serologies were determined, twenty- four developed seropositivity. Ten of 28 developed a fourfold or greater rise in IgG titer. Of children with a fourfold or greater rise in IgG titer, one of 10 was IgM positive. There was only found IgM positivity one of the children. Three of 4 non responders were revaccinated and re-evaluated. All developed seropositivity. One of 3 developed a fourfold rise in IgG titer and IgM positivity. As a result; we suggest that the current vaccine policy should be re-evaluated for the following reasons: 1. Routine measles vaccination should be given at age 12 months or later since the lower seroprevalance rate was found in the group vaccinated prior to 1 2 months of age, 2. Revaccination at preschool-age should be initiated to achieve higher immunization rate and reduce primer vaccine failure rate, to boost immunity, to prevent possible waning immunity since we found the lowest measles seroprevalance rate in this period. 23en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.title2-14 yaş grubu çocuklarda kızamık seroprevalansı ve seronegatif olguların aşı yanıtı
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmVaccines
dc.subject.ytmMeasles
dc.subject.ytmMeasles vaccine
dc.subject.ytmMeasles virus
dc.identifier.yokid40937
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityGÜLHANE ASKERİ TIP AKADEMİSİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid40937
dc.description.pages30
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess