Samsun Sahra Sıhhıye Okulu Ve Eğitim Merkezi'nde eğitim gören erler için Sıhhıye eğitim programı taslağının geliştirilmesi
dc.contributor.author | Göçgeldi, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T11:54:44Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T11:54:44Z | |
dc.date.submitted | 2021-03-02 | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/755940 | |
dc.description.abstract | VII. ÖZET Bu çalışma, Samsun Sahra Sıhhiye Okulu ve Eğitim Merkez Komutanlığı'nda eğitim görmekte olan erbaş ve erler için sıhhiye eğitim programı taslağının geliştirilmesi amacıyla Gülhane Askeri Tıp Akademi'nde (GATA) ve Samsun Sahra Sıhhiye Okulu ve Eğitim Merkez Komutanlığı'nda Şubat-Mayıs 1998 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışma, üç aşamadan meydana gelmiştir. Birinci aşaması gereksinim saptama aşamasıdır; tanımlayıcı tipte planlanmış ve GATA'da uygulanmıştır. İkinci aşaması Sahra Sıhhiye Okulu ve Eğitim Merkez Komutanlığı'nda erbaş ve erlere uygulanan sıhhiye eğitiminin değerlendirilmesi aşamasıdır; eğitim dönemi öncesinde ve sonrasında yapılan iki ayrı kesitsel tipte araştırmanın karşılaştırılması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Üçüncü aşaması, elde edilen bulgulara göre Erbaş ve Erler İçin Sıhhiye Eğitim Programı Taslağı'nın geliştirildiği aşamadır. Çalışmanın birinci aşamasında hekimler sıhhiye erbaş ve erlerin mutlaka bilmeleri gereken konular olarak; ateş, nabız ve tansiyon ölçme konuları ile yaralıyı taşıma ve ilk yardım konularını belirtmişlerdir. Bu aşama sonunda Sıhhiye Erbaş ve Erler İçin Sıhhiye Konuları belirlenmiştir. İkinci aşamada sıhhiye eğitimini değerlendirmek için test materyali geliştirildi, sıhhiye eğitimi öncesinde ve sonrasında Çavuş Talimgah ve 1, Er Eğitim Bölüklerine uygulandı. Çavuş Talimgah Bölüğü katılımcılarının eğitim dönemi öncesindeki puanlarının ortalaması 47.44 iken, eğitim dönemi sonunda bu 57.66'ya yükselmiştir (p<0.05). Eğitim öncesinde %43.6'sı başarılı olmuşken, eğitim sonrasında %82.8'i başarılı olmuştur. 1. Er Eğitim Bölüğü katılımcılarının eğitim öncesinde aldıkları puanların ortalaması, 57.61 iken, eğitim sonrasında 69.58 bulunmuştur (p<0.05). Eğitim öncesi %74.7'si başarılı olmuş, eğitim sonrasında ise %93.7'si başarılı olmuştur. Üçüncü aşamada Sıhhiye Eğitim Programı Taslağı geliştirilmiştir. Çalışma sonucunda Sahra Sıhhiye Okulu ve Eğitim Merkezi'nde verilen eğitimin istatistiksel olarak etkin bir eğitim olduğu belirlendi. Ancak, bu eğitimin amacı, her bir konuda tüm sıhhiye askerlerinin yeterliliğini sağlamaktır. Bu kriter göz önüne alındığında hedefe ulaşılamadığı ifade edilebilir. 99 | |
dc.description.abstract | VIII. İNGİLİZCE ÖZET (SUMMARY) THE DEVELOPMENT OF MEDICAL TRAINING PROGRAM PATTERN FOR THE RECRUITS WHO ARE TRAİNED AT SAMSUN FIELD MEDICAL SCHOOL AND TRAINING CENTER COMMANDERSHIP This study is performed at Gulhane Military Medicine Academy (GMMA) and Samsun Field Medical School and Training Center Commandership during February - May 1998 to aimed at developing a educational program pattern for recruits who are educated at Samsun Field Medical School and Training Commandership. The study has been by three steps. First step is necessity determination step; it was designed as descriptive type and performed at GMMA. Second step is the evaluation of medical education which is practiced Field Medical School and Training Center Commandership; it is performed as the comparision of two different cross-sectional surveys which had been performed before and after the education period. The third step is the one in which a medical educational program pattern was developed for recruits with respect to the findings. In the first step of the study, the doctors have determined fever, pulse, measure the blood pressure, the carriage of the wounded, and first aid subjects as the subjects which are absulutely known by the medical recruits. At the end of this step, it is determined medical subjects for the medical recruits. In the second step, it is developed test material to evaluate the medical education and it is practiced before and after the education at Sergeant Training Company and 1st Recruit Training Company. While the average of Sergeant Training Company participants points is 47.44 before the education period, it is 57.66 after the education period (p<0.05). While 43.6% of the participants were succesful before the education, it is increased as 82.8% after the education. While the average of 1st Recruit Training Company participants points is 57.61 before the education period, it is 69.58 after the education period (p<0.05). While 74.7% of the participants were succesful before the education, it is increased as 93.7% after the education. In the third step, medical educational program pattern is developed. At the end of the study, it was determined that the education which is given at Field Medical School and Training Center Commandership is staticaly efficient education. But, the target of this education is to provide the competence of all medical recruits for every subjects. When this criteria is considered it may state that it was not reached the target. 100 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Sağlığı | tr_TR |
dc.subject | Public Health | en_US |
dc.title | Samsun Sahra Sıhhıye Okulu Ve Eğitim Merkezi'nde eğitim gören erler için Sıhhıye eğitim programı taslağının geliştirilmesi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-02 | |
dc.contributor.department | Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Military personnel | |
dc.subject.ytm | Health education | |
dc.subject.ytm | Health services | |
dc.identifier.yokid | 69525 | |
dc.publisher.institute | Tıp Fakültesi | |
dc.publisher.university | GÜLHANE ASKERİ TIP AKADEMİSİ | |
dc.type.sub | medicineThesis | |
dc.identifier.thesisid | 69525 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |