Eğitim fakülteleri öğrencilerinde iletişim sorunları
dc.contributor.advisor | Amman, M. Tayfun | |
dc.contributor.author | Toybıyık, Nazif | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T11:46:58Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T11:46:58Z | |
dc.date.submitted | 2018-08-06 | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/754538 | |
dc.description.abstract | V. BÖLÜM SONUÇ A. ÖZET Eğitim sosyal bir vakıadır. Bu vakıa insan hayatını yakından ilgilendirmektedir. İnsan, ancak sağlıklı bir eğitim sayesinde mutlu olabilmektedir. Keza insan, mutlu olmayı arzulamış, aradığı bu mutluluğu nerede bulacağını, mutluluğa nasıl sahip olacağım yine eğitim yoluyla elde edebilir. En önemlisi kendisini varlık âlemine getiren, sayısız yetenek ve meziyetlerle donatarak toplumda başarılı olan bir fert olabilir. Bu dün böyle olduğu gibi bugün de böyledir. Eğitim insan hayatına o kadar nüfuz etmiş insan hayatıyla okadar sarmaş dolaş olmuştur ki, inşam ondan ayırmanın imkânı yok gibidir. Hayatla bu kadar içice olan, insan hayatında bu kadar etkin rol oynayan eğitim olgusu, aynı zamanda üzerinde hassasiyet gösterilmesi gereken bir olgudur. Eğitimin işlevim yerine getirebilmesi daha çok bir teknik ve yöntem meselesidir. Eğitimin verimli olabilmesi için teknik ve yöntemlerin uygulanması, ona özgü bir üslûbun seçilmesi, ona özgü araç ve gereçlerin kullanılması gerekir. Eğitimi klasik ve geleneksel teknik, yöntem, araç ve gereçlerle anlayıp anlatma dönemi sanki bitmiş gibidir. Çünkü günümüz inşam bu yöntemlerle tatmin olmamaktadır. Bu nedenle günümüz eğitimcileri yeni yöntemler, yeni teknikler ve yeni üslûplar geliştirmek durumundadırlar. Bu çalışma, eğitime konu teşkil eden iletişim açısından Eğitim Fakültelerinin. durumunu irdeleyen bir alan araştırmasıdır. Sağlıklı bir eğitim=sağlıklı bir iletişim anlayışıyla yola çıkılarak yapılmıştır. Çalışmanın sonunda öğretim elemanlarını, öğrencileri, eğitim-öğretim ortamını ve fakülte yönetimlerini ilgilendiren bazı bulgularla karşılaştık. Hemen belirtelim ki, bu bulgularda yığılmalar daha çok orta noktalarda yoğunluk kazanmıştır. Bizi bir kanaat beyanına götüren faktör ise öğrencilerin çoğunluğunun kanaatidir. Zaman zaman bu kanaatlerde bir çelişki göze çarpmaktadır. Bu da bizi öğrencilerin başka tercihlerinin de bulunduğu düşüncesine götürmektedir. Meselâ, bazı bulgular bizi iletişim problemlerinin. kısmen öğretim elemanı ve öğrencilerle ilgili olduğu sonucuna götürürken, bazı bulgular öğrencilerin iletişim ortamı ile ilgili kanaatlerinin olumlu olduğu sonucuna götürmektedir. Bazı bulgular ise öğrencilerin çoğunluunun herşeye rağmen bu fakültelerde okumaktan mutluluk duydukları noktasında yoğunlaşmaktadır. O halde öğrencilerin bu fakültelerde okumaktan mutluluk duymalarının başka sebepleri de var, demektir. Bu sebepleri tespit ise ayrı bir çalışmayı gerektirir. 52 | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Eğitim fakülteleri öğrencilerinde iletişim sorunları | |
dc.title.alternative | Communication problems of the students in the faculty of education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji ve Antropoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Communication problems | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 87744 | |
dc.publisher.institute | Ortadoğu ve İslam Ülkeleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 87744 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |