Show simple item record

dc.contributor.advisorAmman, M. Tayfun
dc.contributor.authorToybıyık, Nazif
dc.date.accessioned2023-09-26T11:46:58Z
dc.date.available2023-09-26T11:46:58Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1999
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/754538
dc.description.abstractV. BÖLÜM SONUÇ A. ÖZET Eğitim sosyal bir vakıadır. Bu vakıa insan hayatını yakından ilgilendirmektedir. İnsan, ancak sağlıklı bir eğitim sayesinde mutlu olabilmektedir. Keza insan, mutlu olmayı arzulamış, aradığı bu mutluluğu nerede bulacağını, mutluluğa nasıl sahip olacağım yine eğitim yoluyla elde edebilir. En önemlisi kendisini varlık âlemine getiren, sayısız yetenek ve meziyetlerle donatarak toplumda başarılı olan bir fert olabilir. Bu dün böyle olduğu gibi bugün de böyledir. Eğitim insan hayatına o kadar nüfuz etmiş insan hayatıyla okadar sarmaş dolaş olmuştur ki, inşam ondan ayırmanın imkânı yok gibidir. Hayatla bu kadar içice olan, insan hayatında bu kadar etkin rol oynayan eğitim olgusu, aynı zamanda üzerinde hassasiyet gösterilmesi gereken bir olgudur. Eğitimin işlevim yerine getirebilmesi daha çok bir teknik ve yöntem meselesidir. Eğitimin verimli olabilmesi için teknik ve yöntemlerin uygulanması, ona özgü bir üslûbun seçilmesi, ona özgü araç ve gereçlerin kullanılması gerekir. Eğitimi klasik ve geleneksel teknik, yöntem, araç ve gereçlerle anlayıp anlatma dönemi sanki bitmiş gibidir. Çünkü günümüz inşam bu yöntemlerle tatmin olmamaktadır. Bu nedenle günümüz eğitimcileri yeni yöntemler, yeni teknikler ve yeni üslûplar geliştirmek durumundadırlar. Bu çalışma, eğitime konu teşkil eden iletişim açısından Eğitim Fakültelerinin. durumunu irdeleyen bir alan araştırmasıdır. Sağlıklı bir eğitim=sağlıklı bir iletişim anlayışıyla yola çıkılarak yapılmıştır. Çalışmanın sonunda öğretim elemanlarını, öğrencileri, eğitim-öğretim ortamını ve fakülte yönetimlerini ilgilendiren bazı bulgularla karşılaştık. Hemen belirtelim ki, bu bulgularda yığılmalar daha çok orta noktalarda yoğunluk kazanmıştır. Bizi bir kanaat beyanına götüren faktör ise öğrencilerin çoğunluğunun kanaatidir. Zaman zaman bu kanaatlerde bir çelişki göze çarpmaktadır. Bu da bizi öğrencilerin başka tercihlerinin de bulunduğu düşüncesine götürmektedir. Meselâ, bazı bulgular bizi iletişim problemlerinin. kısmen öğretim elemanı ve öğrencilerle ilgili olduğu sonucuna götürürken, bazı bulgular öğrencilerin iletişim ortamı ile ilgili kanaatlerinin olumlu olduğu sonucuna götürmektedir. Bazı bulgular ise öğrencilerin çoğunluunun herşeye rağmen bu fakültelerde okumaktan mutluluk duydukları noktasında yoğunlaşmaktadır. O halde öğrencilerin bu fakültelerde okumaktan mutluluk duymalarının başka sebepleri de var, demektir. Bu sebepleri tespit ise ayrı bir çalışmayı gerektirir. 52
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleEğitim fakülteleri öğrencilerinde iletişim sorunları
dc.title.alternativeCommunication problems of the students in the faculty of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji ve Antropoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmCommunication problems
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid87744
dc.publisher.instituteOrtadoğu ve İslam Ülkeleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87744
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess