Show simple item record

dc.contributor.advisorErnam, Dilek
dc.contributor.advisorAka Aktürk, Ülkü
dc.contributor.authorYıldız, Ethem
dc.date.accessioned2023-09-26T11:36:08Z
dc.date.available2023-09-26T11:36:08Z
dc.date.submitted2020-10-27
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/752662
dc.description.abstractAmaç: Göğüs hastalıklarının güncel pratiğinde girişimsel pulmonoloji alanındaki yeni gelişen yöntemler tanı koymaya yardımcı ve tedavi edici olarak giderek daha fazla yer tutmaktadır. Hızla gelişen bu alanda hekimlerin öğrenmeye açıklıkları, öğrenme beklentileri, öğrenmeye yönelik kaygılanmalarının ve öğrenmenin doğasına ait yaklaşımlarının hangi gruplarda ne şekilde farklılıklar gösterdiğini tayin ederek, girişimsel tekniklerin öğretilme hızı ve verimini arttırmak amacıyla çalışmamızı planladık. Gereç ve Yöntem: Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği kullanıldı(1). Ölçeğin orijinalindeki sorular anlam bütünlüğü korunarak Göğüs Hastalıkları Uzmanlarının Kendi Alanlarında Yapılan ve Gelişmekte Olan Girişimsel Teknikleri Öğrenmeye Ilişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi adıyla düzenlendi. Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bilimleri Üniversitesi Süreyyapaşa Göğüs Hastalıkları ve Cerrahisi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde göğüs hastalıkları alanında çalışmakta olan hekimlere mail ve akıllı telefon uygulaması yoluyla gönderildi. 77 gönüllü hekim anketi cevapladı. Faktör analizleri sonucunda revize edilmiş ankette soru sayısı 20 soruya indirildi. Değerlendirme 20 soru üzerinden yapıldı.Bulgular: Ankete katılanların sosyodemografik özellikleri incelendiğinde, yaş ortalamasının yaklaşık 40 (39,6), katılanların %50'sinin 40 yaşın altında, %50'sinin ise 40 yaşın üzerinde olduğu saptanmıştır. Katılımcıların yaklaşık %80'inin kadın, yaklaşık %20'sinin erkek, %65'inin evli, %35'inin bekar olduğu tespit edilmiştir. %90.8'inin ihtisasını eğitim araştırma hastanesinde yapmış veya yapıyor olduğu, %9.2 sinin üniversite hastanesinde yaptığı görülmektedir. Katılanların yaklaşık %95'i İngilizce bildiğini, %5'i bilmediğini belirtmiştir. İngilizce bilenlerin %9'u İngilizce seviyesini kötü, %37'si orta, %35'i iyi, %18'i ise çok iyi olarak belirtmiştir. Katılanların %36'sı asistan doktor, %39'u uzman doktor, %24'ü ise doçent doktor statüsünde görev yapmaktadır.Öğrenmeye ilişkin tutum ölçeğini cevaplayan hekimler kaygılanma, beklenti, açıklık ve öğrenmenin doğası alt boyutları açısından değerlendirilmiştir. Medeni hal, yaş, ihtisas yapılan yer ve göğüs hastalıkları alanındaki göreve (asistan, uzman, doçent) göre öğrenmeye ilişkin tutumların farklılık göstermediği saptanmıştır. Öğrenmenin doğası alt boyutunda ise erkeklerin kadınlara göre daha yüksek skorlara sahip olduğu bulunmuştur. Ayrıca bronkoskopi ve ebus uygulayanların uygulamayanlara göre öğrenmenin doğası açısından daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Kaygılanma alt boyutuna ilişkin ortalama değerlerin İngilizce seviyesine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Kötü ve orta seviyede İngilizce bilenlerin, çok iyi seviyede İngilizce bilenlere göre girişimsel işlemleri öğrenmeye yönelik kaygılanmalarının daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Sonuç: Yeni gelişen girişimsel teknikleri öğrenmeye ilişkin tutumlar, göğüs hastalıkları alanında çalışan hekimlerde genel olarak benzerlik gösterse de İngilizce bilgisinindeki yetersizliğin, yeni gelişen teknolojilerle yakın ilişkili bu alana dair öğrenmeye yönelik kaygılanmayı arttırdığı tespit edilmiştir. Bilimsel gelişmeler ve tıbbi literatürün günümüzdeki hakim dili olan İngilizce'nin göğüs hastalıkları hekimlerine öğretilmesi, yeni gelişen girişimsel işlemlerin öğrenilme hızı ve verimini arttıracaktır.
dc.description.abstractAim: In the current practice of Chest Diseases, new methods in interventional pulmonology are becoming more popular. In this developing field, we planned our study in order to increase the teaching speed and efficiency of interventional techniques by determining the openness to learning, learning expectations, anxiety about learning and the approaches to the nature of learning.Materials and Methods: Scale of Attitudes Towards Learnıng was used in our study. The original questions of the scale were designed as Attitudes of Chest Diseases Specialists Towards Learning Developing Interventional Techniques. The scale sent to physicians working in the field of chest diseases in Health of Science University Sureyyapasa Chest Diseases and Thoracic Surgery Research and Teaching Hospital via mail and smart phone application. 77 physicians answered the questionnaire. As a result of factor analysis, the number of questions in the revised questionnaire was reduced to 20.Results: When the sociodemographic characteristics of the participants were examined, The average age was about 40 (39.6), 50% of the participants were under 40 years and 50% of them were over 40 years of age. Approximately 80% of the participants were female, 20% were male, 65% were married and 35% were single. 90.8% of them have done or are doing their residency in teaching and research hospital, 9.2% of them have done in university hospital. Approximately 95% of the participants stated that they knew English and 5% did not. 9% of those who speak English stated that their English level was poor, 37% moderate, 35% good, 18% very good. 36% of the participants are residents, 39% are specialists and 24% are associate professors.Physicians who answered the scale, were evaluated in terms of anxiety about learning, expectation, openness and nature of learning. The attitudes towards learning did not differ according to the marital status, age, institution of specialty and the task (resident, specialist, associate professor) in the field of chest diseases. In the sub-dimension of the nature of learning, males had higher scores than females. In addition, bronchoscopy and ebus performers were found to be at a higher level in terms of the nature of learning than those who did not. It was determined that the mean values of anxiety subscale differed statistically according to English level.It was found that, those with a poor and intermediate level of English had a higher level of anxiety about learning interventional procedures than those who had a good level of English.Conclusion: Although attitudes towards learning new interventional techniques are generally similar among physicians working in the field of chest diseases, it is found that the lack of knowledge of English increases the anxiety about learning related to this area which is closely related with new technologies. Teaching of English as the dominant language of the medical literature and scientific developments to the physicians of chest diseases will increase the speed and efficiency of the developing interventional procedures.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGöğüs Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChest Diseasesen_US
dc.titleGöğüs hastalıkları hekimlerinin gelişmekte olan girişimsel teknikleri öğrenmeye ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of chest diseases physicians attitudes towards learni̇ng new interventional techniques
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-10-27
dc.contributor.departmentGöğüs Cerrahisi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysicians
dc.subject.ytmThoracic diseases
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmSurgical procedures-minimally invasive
dc.identifier.yokid10298291
dc.publisher.instituteİstanbul Süreyyapaşa Göğüs Kalp Damar Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi
dc.publisher.universitySAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid597712
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess