Hız yönetiminin kapasite-güvenlik-maliyet yaklaşımı ile değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Arısoy, İbrahim | |
dc.contributor.author | Gürbüz, Keziban | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T11:32:11Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T11:32:11Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-21 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/752013 | |
dc.description.abstract | Geçmişten günümüze kadar ulaşımın toplumlar üzerindeki rolü her zaman önemini korumuştur. Zamanla gelişen otomotiv sektörü aşırı hızlı giden araçlar üretmiş bu da trafikte aşırı hız ya da uygun olmayan hız durumlarını doğurmuş, ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarını meydana getirmiştir. Bu durumlar neticesinde ''hız yönetimi'' kavramı doğmuştur. Hız yönetimi; aşırı veya uygun olmayan hızın oluşturacağı bütün olumsuz durumları azaltmayı sağlayacak önlemler bütünüdür diyebiliriz. Her ülkenin uyguladığı ulaşım politikaları farklılık göstermektedir. Bunların sebebi ise; ülkelerin gelişmişlik düzeyleri, iklim ve coğrafik faktörleri, nüfus ve eğitim düzeyleridir. Bunlar da göz önünde tutulunca Kapasite- Güvenlik- Maliyet Yaklaşımı ortaya çıkmıştır. Yani; ulaşımın devamlılığını sağlamak ve olası ölümlü ya da yaralanmalı trafik kazalarını önleyebilmek adına mevcut sorunlu yolların, yine o yollardan geçmesi planlanan araç kapasitesini taşıması ve maksimum güvenlik, minimum maliyet ile seyahat edilmesini mümkün kılmasıdır. Bu çalışmada hız yönetiminin adı geçen yaklaşım ile incelemesi yapılmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak yasal düzenlemeler ile araçlara hız sabitleme sistemlerinin takılmasının zorunlu hale getirilmesi, ehliyet sahibi olma kriterlerinin ağırlaştırılması, tasarruf için elektrikli veya güneş enerjili araçların kullanılması ve beton yolların yapılması gerektiğine ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | From past to present, the role of transportation on societies has always been important. The automotive sector, which developed over time, produced excessively fast vehicles, which led to excessive speed or inappropriate speed in traffic, and caused traffic accidents with death and injury. As a result of these situations, the concept of `speed management` was born. Speed management; We can say that it is a set of measures to reduce all negative situations caused by excessive or inappropriate speed. The transportation policies of each country differ. The reason for these is; development levels of countries, climate and geographical factors, population and education levels. Considering these, Capacity-Security-Cost Approach has emerged. So; In order to ensure the continuity of transportation and to prevent possible fatal or injured traffic accidents, the existing problematic roads carry the capacity of the vehicles planned to pass through those roads and make it possible to travel with maximum safety and minimum cost. In this study, it has been tried to analyze speed management with the mentioned approach. As a result, it has been found that it is necessary to make it obligatory to install speed stabilization systems on vehicles with legal regulations, to increase the criteria for having a license, to use electric or solar-powered vehicles for savings and to build concrete roads. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Hız yönetiminin kapasite-güvenlik-maliyet yaklaşımı ile değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of speed management with capacity-security-cost approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-06-21 | |
dc.contributor.department | Ulaşım Güvenliği ve Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Land transportation | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Sustainable transport | |
dc.subject.ytm | Urban transport | |
dc.identifier.yokid | 10281543 | |
dc.publisher.institute | Trafik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | POLİS AKADEMİSİ | |
dc.identifier.thesisid | 727870 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |