Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabatı, Selçuk
dc.contributor.authorAkıncı, Hikmet Burcu
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:59Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:59Z
dc.date.submitted2021-08-10
dc.date.issued1993
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751972
dc.description.abstractÖZET PAZARLAMA VE ÜRETİMİN KARŞILIKLI GİRİŞİMLERİNİ^ BELİRLEYİCİLER HİKMET BURCU AKINCI M.B.A. Tezi Tez Yöneticileri: Yard. Doç. Dr. Selçuk Karabatı Yard. Doç. Dr. Mehmet Paşa Pazarlama ve üretim bölümleri şirketin stratejisinin uygulanmasında önemli yertutarlar. Bu iki bölümün arasındaki tezatlıklar ve ayrılıklar şirket stratejisinin başarıyla uygulanmasını engeller. Bu yüzden, pazarlama ve üretimin karşılıklı girişimlerini anlamak ve yönetebilmek, bir şirketin başarısı için çok önemlidir. Bu çalışmada pazarlama ve üretimin karşılıklı girişimlerinde bulunan ayrılıklar araştırılmış ve bu ayrılıkları etkileyen faktörler saptanmıştır. Bundan başka, ayrılıkların ve önemli faktörlerin deneyimsel olarak belirlenmesi için bir araştırma vasıtası geliştirilmiştir. Anahtar kelimeler: Pazar-tema, Üretim, Karşılıklı Girişim, Araştırma ii
dc.description.abstractABSTRACT DETERMINANTS OF THE MARKETING-MANUFACTURING INTERFACE HİKMET BURCU AKINCI M.B.A. Thesis Supervisors: Assist. Prof. Dr. Selçuk Karabatı Assist. Prof. Dr. Mehmet Paşa Marketing and manufacturing departments play important roles in day-to day implementation of the corporate strategy. The conflicts and interfacial gaps between these two functional departments will impede the successful implementation of corporate strategy. Therefore, understanding and managing the marketing-manufacturing interface are crucial for the company's success. This study investigates the gaps in the interface of marketing and manufacturing, and identifies the factors that affect these gaps within a theoratical framework. Furthermore, a survey instrument is developed to emprically identify the gaps and significant factors that affect these gaps. Keywords: Marketing, Manufacturing, Interface, Surveyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeterminants of the marketing-manufacturing interface
dc.title.alternativePazarlama ve üretimin karşılıklı girişimlerini belirleyiciler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-08-10
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInterference
dc.subject.ytmInterface
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmProduction
dc.identifier.yokid27004
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid27004
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess