Show simple item record

dc.contributor.advisorMehmet, Karabatı Paşa Selçuk
dc.contributor.authorGezer, Melih
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:58Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:58Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751969
dc.description.abstractÖZET PAZARLAMA VE ÜRETİMİN KARŞILIKLI GİRİŞİMLERİNDE BİR VAKA ATEŞ MOBİLYA MELİH GEZER M.B.A. Tezi Tez Yöneticileri : Yrd. Doç. Dr. Selçuk Karabatı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Paşa Pazarlama ve Üretim bölümleri arasındaki koordinasyon, bir organizasyon'un rekabet düzeyini belirleyici önemli bir etkendir. Bu iki fonksiyon arasındaki koordinasyon eksikliği, çeşitli faktörlere atfedilebilir. Bu çalışmanın amacı, Pazarlama ve Üretim'in karşılıklı girişimleri üzerinde etkisi olan faktörlerin anlaşılmasını sağlayacak bir niteliksel araştırma vasıtası geliştirmek ve bu vasıtayı bir üretim organizasyonuna uygulayarak, deneysel bir vaka sunmaktır. Çalışma, elde edilen bulguların analizi ve gelecek için tavsiyelerle sonuçlanmaktadır. Anahtar kelimeler : Pazarlama, Üretim, Karşılıklı Girişim, Niteliksel, Vaka
dc.description.abstractABSTRACT A CASE STUDY IN MARKETING-MANUFACTURING INTERFACE ATEŞ MOBİLYA MELİH GEZER M.B.A. Thesis Supervisors : Assist. Prof. Dr. Selçuk Karabatı Assist. Prof. Dr. Mehmet Paşa The coordination between Marketing and Manufacturing departments is a key determinant of an organization's level of competitiveness. The lack of coordination between these two functions can be attributed to various factors. The aim of this study is to develop a qualitative research tool for understanding the effects of such factors on the Marketing - Manufacturing interface and to provide an empirical case study by applying this tool to a manufacturing organization. The study is concluded with an analysis of the findings and recommendations for future use. Keywords : Marketing, Manufacturing, Interface, Qualitative, Case Studyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA Case study in marketing menufacturing interface: Ateş Mobilya
dc.title.alternativePazarlama ve üretimin karşılıklı girişimlerinde bir vaka: Ateş Mobilya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInterference
dc.subject.ytmInterface
dc.subject.ytmCoordination
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmProduction
dc.identifier.yokid36189
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36189
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess