Show simple item record

dc.contributor.advisorPaşa, Mehmet
dc.contributor.authorKarapınar, Feride
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:52Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:52Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751953
dc.description.abstractÖZET an kar a' d a ki 5-yıldızlı otellerin seçiminde, tüketicilerin kendilerine sunulan hizmetlerin ETKİSİ FERİDE KARAPINAR YÜKSEK LİSANS TEZİ. İSLETME FAKÜLTESİ TEZ DANIŞMANI: YRD.DOC.DR. MEHMET PASA OCAK 1994 Bu calisma Ankara'daki 5-yildizli otellerin seçiminde, tüketiclerin kendilerine sunulan hizmetlerin etkisini incelemektedir. Otel ürününün varllgi, içinde yasayan misafirlere baglidlr, çünkü onlar bu sektörün ana unsurlaridir. Bu nedenle, otel yönetimi, satılabilir bir ürün yaratmak için, misafirlerine vereceği hizmetler yaninda, onlarin otellerinin seçiminde etkisi olacak isteklerini de bilmek durumundadir. Bu çalismada, otellerin tüketiciye sagladigi hizmetler ve otel seçiminde onlari etkileyen özellikleri İncelenmiş ve tartisllmistir. Yapilan anket ve mülakatlar göstermiştir ki, her otelin, tüketicinin seçimini etkileyen farkli bir yönü vardir. Otellerden bazilari tüketicinin kendilerini hangi etkenler yüzünden seçtiklerinin bilincinde değildirler. Bu nedenle, otellerin sunduğu hizmetlerle, tüketicinin onlari seçmesinde etkin olan nedenler İncelenmiş ve bunun sonucunda otellerin sunduğu servislerle tüketici isteklerinin birbirlerine uyum sagliyabilmesi için bazi öneriler oluşturulmuştur. Anahtar Kelimeler: 5-Yildizli Otellerin Hizmetleri, Tüketici Secimi
dc.description.abstractABSTRACT THE INFLUENCE OF FACILITIES ON CONSUMERS' CHOICE OF 5-STAR HOTELS IN ANKARA BY FERİDE KARAPINAR SUPERVISOR: ASSIST.PROF. MEHMET PASA JANUARY, 1994 This study examines the influence of facilities on consumers' choice of 5-star hotels in Ankara. Visitors are the key ingredients of the hotel industry; without them there would not be the hotel product. Thus, to be able to produce a saleable product the hotel management must discover what the customers want, as well as the effects of the facilities that are provided by the hotel on the consumers' choice. In this study, the services provided by the hotels, as well as their characteristics which have an effect on customers' choice of hotel are discussed. From the interviews and questionnaires, It is found that, each hotel has a different facility which influences the customers' decision in choosing that particular hotel. Some hotels are aware of the effect of a specific facility on the visitors' choice and some are not. Thus, after analyzing the facilities that influence the consumers' choice, some recommendations are given to the related hotels in order to have a good match between the facilities provided and the customer needs. Keywords: Facilities 5-Star Hotels, Consumers' Choiceen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe Influence of facilities on consumers choice of 5-star hotels in Ankara
dc.title.alternativeAnkara'daki 5-yıldızlı otellerin seçiminde tüketicilerin kendilerine sunulan hizmetlerin etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmHotel services
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid36251
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36251
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess