Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Gülizar
dc.contributor.authorParman, Doruk
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:52Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:52Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751952
dc.description.abstractÖZET TÜRK TÜKETİCİSİNİN YABANCI VE TÜRK MENŞEİLİ ÜRÜNLERİN HANGİ ÜLKEDE ÜRETİLDİ?İNE GÖRE HER BİR ÜLKE ÜRÜNÜNÜ ALGILAMASI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA DORUK PARMAN YÜKSEK LİSANS TEZİ. İŞLETME FAKÜLTESİ TEZ DANIŞMANI: DOÇ. DR. GÜLİZ GER Pazarların globalleşmesi ve uluslararası ticaret hacminin artmasıyla beraber uluslararası pazarlama -faaliyetleri önem kazanmıştır. Uluslar - arşı ticarete konu olan ürünlerin önemli özelliklerinden biri de hangi ülkede üretildikleri ve üretici ülke imajıdır. Bu tüketicilerin çeşitli ülkelerde üretilen ürünler hakkında oluşturdukları belli kalıplar olarak da özetlenebilir. Özellikle diğer bilgilerden yoksun olan tüketici ülke ürünleri hakkında oluşturduğu önyargıya göre alış kararı vermektedir. Bu çalışmada Türk tüketicisinin yabancı ülkelerde üretilen ürünleri ülke bazında nasıl değerlendirdiği incelenmekte ve Türk malı ürünlerle karşılaştırılmakta ve uluslararası pazarlamacılara kendi ülkelerinde üretilen ürünlere Türk tüketicisinin genel yaklaşımı hakkında bir fikir vermek amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT TURKISH CONSUMERS` PERCEPTIONS OF TURKISH AND FOREIGN PRODUCTS BY DORUK PARMAN SUPERVISOR: ASSOC. PROF. GÜLİZ GER JANUARY 1994 The globalisation of markets and growth in the volume of international trade increased the importance of international marketing. One aspect of products transnational^ marketed is the `made in` image. This is the stereotype that consumers attach to products of a specific country, especially when there is lack of other information about the product other than the country-of-origin. In this study Turkish consumers' attitudes toward some countries' products with which Türkiye is in trade relationship and also Turkish products. This study aims to help international marketing managers by finding out their countries' products image in Turkish consumers' minds and also a comparison of them with Turkish made products are given.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurkish consumer perceptions of foreign and Turkish products
dc.title.alternativeTürk tüketicisinin yabancı ve Türk menşeili ürünlerin hangi ülkede üretildiğine göre herbir ülke ürününü algılaması üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmItaly
dc.subject.ytmJapan
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmTurkish made article
dc.subject.ytmProduct evaluation
dc.subject.ytmProduct identity
dc.subject.ytmProducts
dc.subject.ytmForeign products
dc.identifier.yokid36177
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36177
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess