Show simple item record

dc.contributor.advisorPaşa, Mehmet
dc.contributor.authorIşıklar, Yeşim
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:52Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:52Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751951
dc.description.abstractÖZET TÜRKİYE'DE YAŞAM SİGORTASI UYGULAMASI: TARİHİ ve TÜKETİCİ ANLAYIŞI YEŞİM IŞIKLAR YÜKSEK LİSANS TEZİ. İŞLETME FAKÜLTESİ TEZ DANIŞMANI: YRD. DOÇ. MEHMET PAŞA HAZİRAN 1994 Bu çalışma Türkiye'de Yaşam Sigortası uygulamasını, yıllar içerisinde gelişimini ve tüketicinin algılayışını incelemektedir. Halen sektörde faaliyet gösteren firmaların durumları ve pazarlama aktiviteleri sorgulanmıştır. Belirlenen denek grubu üzerinde kullanıcılar ve kullanıcı olmayan kişilerin yaklaşımlarını anlamak için mülakatlar ve bir anket çalışması yapılmıştır. Sonuçlar tüketicinin ürün hakkında bilgisinin ve bilincinin zayıf olduğunu ve sektörde önemli problemler olduğunu göstermektedir. Çalışmada sektörde problemlere yol açan faktörler incelenmiş ve Türkiye'de Yaşam Sigortası branşının servis kalitesini ve başarısını arttıracak tavsiyelerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Yaşam Sigortası, Toplum Bilinci ve Bilgisi, Servis Kalitesi. u
dc.description.abstractABSTRACT LIFE INSURANCE PRACTICE IN TURKEY: HISTORY and CONSUMER PERCEPTIONS BY YEŞİM IŞIKLAR SUPERVISOR: YRD. DOÇ. MEHMET PAŞA JUNE 1994 This study focuses on the Life Insurance practice in Turkey, its development through the years and the consumer perceptions. The nature of the currently operating companies in the sector and their marketing activities are all discussed in the study. Interviews and a survey are conducted to a predetermined sample in order to understand the users versus non-users attitudes. The results show that the consumers awareness and knowledge about the product is very poor and the sector has important problems. The factors that cause problems in the sector are analysed and some recommendations are given to improve the service quality and success of Life Insurance branch in Turkey. Key Words: Life Insurance, Public Awareness and Knowledge, Service Quality.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSigortacılıktr_TR
dc.subjectInsuranceen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLife insurance practice in Turkey: History and consumer perceptions
dc.title.alternativeTürkiye'de yaşam sigortası uygulaması: Tarihi ve tüketici anlayışı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLife insurance
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInsurance
dc.subject.ytmInsurance sector
dc.subject.ytmInsurance companies
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid36208
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36208
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess