Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabatı, Selçuk
dc.contributor.authorAlpaslan, Can Murat
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:47Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:47Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751937
dc.description.abstractÖZET HİZMET KALİTESİNİ ÖLÇEBİLİR MİYİZ ? CAN MURAT ALPASLAN YÜKSEK LİSANS TEZİ, İŞLETME FAKÜLTESİ TEZ YÖNETİCİSİ : YARD. DOÇ. SELÇUK KARABATI HAZİRAN 1995 `Ölçemediğin bir şeyi daha iyi bir hale getiremezsin,` deyişinden etkilenen ve TKY hareketinin coşkusuna katılan hizmet sektöründeki şirketler de artık hizmetlerinin kalitesini ölçmeye çalışmaktadırlar. SERVQUAL hizmet kalitesini sayısal olarak ölçen bir yöntemdir. Bu çalışma ise SERVQUAL yönteminin geçerliliğini test etmeye yöneliktir. Hizmet kalitesini ölçmek için üç adet sözel anket, SERVQUAL anketiyle beraber Bilkent Üniversitesindeki 12 değişik servis sektörüne uygulanmıştır. Bu çalışmanın amacı SERVQUAL yöntemini eleştirmenin yanısıra, konuyla ilgilenenlerin de hizmet kalitesini ölçmenin ne kadar karmaşık olduğunu görmelerini sağlamaktır.
dc.description.abstractABSTRACT CAN WE MEASURE SERVICE QUALITY ? CAN MURAT ALPASLAN M.B.A. SUPERVISOR : ASSISTANT PROFESSOR SELÇUK KARABATI JUNE 1995 Affected by the motto `you cannot improve what you cannot measure` and joining the enthusiasm of TQM movement, service companies are trying to measure their service quality. SERVQUAL is an intrument to measure service quality quantitatively. This study attempts to test the validity of SERVQUAL instrument. Three qualitative techniques in addition to SERVQUAL are used and all the four questionaires are applied to 12 different services in Bilkent University. The aim of the study is not only to criticize the deficiencies of SERVQUAL instrument but also to make the reader aware of the complexity of measuring quality in service settings.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCan we measure service quality?
dc.title.alternativeHizmet kalitesini ölçebilir miyiz?
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmServqual method
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid87129
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87129
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess