Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorÖzdil, Sefa
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:47Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:47Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751935
dc.description.abstractÖZET ÜLKE İMAJI : TÜRK İHRACA TÇILARIN SAHİP OLDUĞU TÜRKİYE İMAJI ARAŞTIRMASI SEFA ÖZDİL YÜKSEK LİSANS TEZİ. İŞLETME FAKÜLTESİ TEZ DANIŞMANI : DOÇDR GÜLİZ GER Pazarların globalleşmesi, artan uluslararası ticaret ve ticaret bloklarının ortaya çıkması uluslararası pazarlama faaliyetlerinin önemini artırmıştır. Bu gelişmeler, ürünlerin rekabet güçlerinin oluşturulmasında üretici ülke imajının önemini gündeme getirmiştir. İhracatçıların ülke imajının oluşturulmasında yeri vardır. İhracatçıların üretici ülke hakkındaki düşünce ve inançları pazarlama stratejilerini, dolayısıyla tüketici düşünce ve davranışlarını etkileyen faktörlerdir. Bu çalışmada Türk ihracatçıların kendi ülkeleri hakkında sahip oldukları imaj ve bu imajın iş ilişkilerini nasıl etkilediği incelenmektedir. Ayrıca, yabancı tüketiciler ile Türk ihracatçıların sahip oldukları Türkiye imajı karşılaştırılmakta ve pazarlama stratejileri açısından değerlendirilmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT COUNTRY IMAGE : AN EXPLORATORY STUDY ON TURKISH EXPORTERS' IMAGE OF TURKEY BY SEFA ÖZDİL SUPERVISOR : ASSOCPROF.GÜLİZ GER AUGUST 1995 The globalization of markets, growing international trade, and emergence of trade blocs increase the importance of international marketing. These developments also underscore the significance of country-of-origin information as a reference in the competitive positioning of products. Exporters are one of the participants in the creation of country image. Exporters' perceptions, thoughts and beliefs about origin country play a considerable role in their market penetration strategy which, in turn, affects customer s perceptions, thoughts and beliefs. In this study we will try to find out exporters` image of their country, Turkey, and their products, how it affects their business, compare it with the foreign customers` image of Turkey,and analyze the findings from the perspective of exporters' marketing strategy in general.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCountry image: An exploratory on Turkish exporters image of Turkey
dc.title.alternativeÜlke imajı: Türk ihracatçılarının sahip olduğu Türkiye imajı araştırması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTurkish image
dc.subject.ytmCountry image
dc.subject.ytmTürkiye
dc.identifier.yokid87117
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87117
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess