Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorTanrıöver, Şafak
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:43Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:43Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751924
dc.description.abstractÖZET Bir ülkenin ayrılmaz parçası olan ülke imajı, insanların o ülkenin kendisi, ürünleri ve insanları hakkındaki algılamalarını, tercihlerini ve kararlarını inanılmaz şekilde etkilemektedir. İmaj saptanabilir ve zaman içinde değişebilir. Ülkenin imajı belirlendiği taktirde, o imajı idare etmek için, mevcut olan imajı değiştirmek veya yeni bir imaj yaratmak şeklinde, stratejiler geliştirilebilir. Bu çalışmada, gelişmekte olan bir ülkenin, Türkiye'nin, Türkler gözündeki imajı araştırılmaktadır. Düşünceler, duygular, algılamalar ve tutumlar açısından imajı ölçülmekte ve Avrupa'lıların algıladıkları Türkiye imajı ile karşılaştırılmaktadır. Türkiye'nin imajı tanımlandıktan sonra, bu imajı idare edebilmek için bir takım stratejiler önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Ülke imajı, Ülke kökeni, Türkiye'nin imajı, İmaj geliştirme, Gruplama Analizi, Faktör Analizi, Benzerlik Algılamaları, Tavır.
dc.description.abstractABSTRACT THE IMAGE OF TURKEY IN THE MINDS OF TURKS Country image, being an integral part of a country, tremendously affects people's perceptions, preferences and decisions about that country, itself, its products and people. It can be identified and can change over time. Once the image of a country is defined, strategies to manage that image, whether to change the existing image or to create a new one, can be developed. In this study, The image of Turkey, a developing country, in the minds of Turks is explored. It is measured in terms of thoughts, feelings, perceptions and attitudes, and compared with Europeans' perceived image of Turkey. After defining the image of Turkey, some strategies how to manage it are suggested. Key Words: Country Image, Countr of origin, Image of Turkey, Cluster Analysis, Factor Analysis, Similarity Perceptions, Attitudes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleImage of Turkey in the minds of Turks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFactor analysis
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCountry image
dc.subject.ytmCountry of origin image
dc.subject.ytmTürkiye
dc.identifier.yokid87124
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87124
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess