Show simple item record

dc.contributor.advisorErel, Erdal
dc.contributor.authorEren, Demet
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:43Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:43Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751921
dc.description.abstractÖZET PAZARLAMA VE ÜRETİMİN KARŞILIKLI GİRİŞİMLERİNDE BİR VAKA DEMET EREN M.B.A. Tezi Tez Yöneticisi: Assoc. Prof. Dr. Erdal Erel Pazarlama ve üretim bölümleri arasındaki koordinasyon şirket stratejisinin uygulanmasında önemli bir yer tutar. Bu iki bölüm arasındaki anlaşmazlıklar ve farklılıklar şirket stratejisinin başarıya ulaşmasını engeller. Bu yüzden pazarlama ve üretim bölümleri arasındaki karşılıklı girişimleri anlamak ve yönetmek şirketin başarısı için gereklidir. Bu çalışmada pazarlama ve üretimin karşılıklı girişimlerinde bulunan ayrılıklar ve bunları etkileyen faktörler araştırılmış, ayrıca bunların belirlenmesi için bir araştırma vasıtası geliştirilmiş ve deneysel bir vakada kullanılmıştır. Anahtar kelimeler Pazarlama, Üretim, Karşılıklı Girişim, Araştırma, Vaka
dc.description.abstractABSTRACT A CASE STUDY IN MARKETING-MANUFACTURING INTERFACE DEMET EREN M.B.A. Thesis Supervisor Assoc. Prof. Dr. Erdal Erel The coordination between the marketing and manufacturing departments plays an important role in the implementation of the corporate strategy. The conflicts and gaps between these two departments impede the successful implementation of corporate strategy. Therefore understanding and managing the marketing- manufacturing interface is critical for the success of the company. This study investigates the gaps and factors affecting these gaps in the marketing- manufacturing interface and developes and uses a survey instrument in a case study. Keywords: Marketing, Manufacturing, Interface, Survey, Caseen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA case study in marketing-manufacturing interface
dc.title.alternativePazarlama ve üretimin karşılıklı girişimlerinde bir vaka
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInterface
dc.subject.ytmCoordination
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmProduction
dc.identifier.yokid87133
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87133
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess