Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorDicle, Coşkun K.
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:42Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:42Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751919
dc.description.abstractÖZET Akademisyenler tarafından gerçekleştirilen sayısız araştırmalar göstermiştir ki, ülke imajı tüketicilerin ürün değerlendirmelerinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Ayrıca, gelişmekte olan ülkeler için, ülke imajı negatif olarak ortaya çıkmaktadır. Ancak, bu negatif imajın, imajı genelde oluşturan etkenlerin araştırılarak anlaşılması yolu ile değiştirilebileceği, bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı Türkiye'nin Singapur'daki imajını ve konumunu detaylı bir şekilde ortaya koymak, ve hangi etkenlerin pozitif, hangilerinin negatif olduğunu göstermektir. Bu yolla hedeflenen, Türk işadamlarına ve yetkililerine geleceğe yönelik stratejik planlama imkanları tanımaktır. Anahtar Kelimeler: Ülke imajı, Ülke kökeni, Yeniden Konumlama, Uluslararası Pazarlama Stratejileri, Singapulular, Kişileştirme, Gruplama Analizi, Faktör Analizi, Benzerlilik Algılamaları, Tavır. u
dc.description.abstractABSTRACT It has been suggested in numerous academic studies that country image forms a crucial part of consumers' product evaluations. Moreover, country image has been found to be negative for developing countries such as Turkey. However, the possibility of changing these negative images and associations through a clear understanding of the aspects of the image, sheds light on to the aim of this study. The main purpose of this study is to clearly lay out Turkey's image and current position in Singapore, extracting the favorable and unfavorable associations Singaporians have. In providing rich information with positioning implications, and a framework for future repositioning efforts, the aim is to enable Turkish stakeholders in developing suitable and effective international marketing strategies towards the region in question. Key Words: Country Image, Country of Origin, repositioning, international marketing strategies, Singapore, Singaporians, Personification, Cluster Analysis, Factor Analysis, Similarity Perceptions, Attitudes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleImage of Turkey in the minds of Singaporians
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFactor analysis
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSingapore
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmCountry of origin image
dc.subject.ytmTürkiye
dc.identifier.yokid87125
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87125
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess