Show simple item record

dc.contributor.advisorSayın, Serpil
dc.contributor.authorAktaş, Pınar
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:42Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:42Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751918
dc.description.abstractÖZET TÜRK TRAKTÖR FABRİKASI'NDA YANSANAYİ DEĞERLENDİRME VE SEÇME SİSTEMİ PINAR AKTAŞ M.B.A. Tezi Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Serpil Sayın Günümüzde dünya küreselleşmeye doğru ilerlemektedir. Bu yüzden pazarlar hergün daha fazla rekabetçi olmaktadır. Şirketlerin başarılı olmaları gittikçe daha zorlaşmaktadır. Bu gerçeklerin farkına varan işletmeler ellerindeki değişik kaynaklardan edinebilecekleri en fazla katkıyı elde etmeye çalışmaktadırlar. Bu finansal kaynaklardan kişilere kadar değişebilir. Ancak burada gözardı edilemeyecek önemli bir başarı faktörü vardır. Bu üretim yapan şirketlerin cirolarının %40-60 mı harcadıkları yansanayilerdir. Bunu bilerek, şirketler yansanayilerini en yüksek performansı gösterecek şekilde seçmeli ve kullanmalıdırlar. Bu tez yansanayi değerlendirme ve seçme sistemini kurarak, bir otomotiv şirketinde pratik bir uygulamayı kapsar. Otomotiv sektöründeki bu şirket Türk Traktör Fabrikasıdır. Anahtar Kelimeler: Yansanayi, kriter, değerlendirme, çok ölçütlü analiz, yansanayi seçimi
dc.description.abstractABSTRACT A SUPPLIER SELECTION AND EVALUATION SYSTEM IN TURK TRACTOR FACTORY PINAR AKT AS M.B.A. Thesis Supervisor : Assist. Prof. Dr. Serpil Sayın The world is changing toward globalization. Therefore, the markets are becoming more and more competitive each day. It is harder for companies to be good performers. Realizing this fact, they are trying to have the highest contribution from different sources they have. This includes the financial sources as well as people. However, there is an important success key that should not be disregarded. These are the suppliers where 40- 60% of the total sales of manufacturing companies are spent. Knowing this, the companies should choose and use their suppliers at the highest maximum performance. This study establishes a system for the evaluation and selection of suppliers where an application will be carried out in a company in the automotive sector, Turk Tractor Factory. Keywords: Supplier, criteria, evaluation, multiple criteria analysis, vendor selectionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA Supplier evaluation and selection system in Turk Tractor Factory
dc.title.alternativeTürk Traktör Fabrikası'nda yan sanayi değerlendirme ve seçme sistemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTurkish Tractor Factory
dc.subject.ytmSupplier industry
dc.identifier.yokid87112
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87112
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess