Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorRauof, Ahmed G.
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:41Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:41Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751916
dc.description.abstractÖZET ÜRDÜN KİRALLIÖINDA TÜRKİYE'NİN İMAJI Ahmed G. Rauof YÜKSEK LİSANS TEZİ. İŞLETME FAKÜLTESİ Tez Danişmani :Doç. Dr. Güliz Ger Uluslararsı ilişkilerin önem kazandığı (iş idaresi, turizm, ithalat/ihrcat, yatırım ve müzakereler) dünyamızda ülkeler ve şirketler, değer ülkelerin haklarında ne düşündüğünü öğrenme ihtiyacı içindedirler. Bunun için entity zaruri metodlardan birisi, ülkenin dış imajının belirlenmesidir. Potansiyal pazar ya da ortak olan kaynak ülkelerde çök önemli bir öğe olan bu görüntü göz ardı edilmiştir. Öte yandan, dünyadaki ve özelikle Orta Doğudaki yeni gelişmeler, ülkelerin bu yeni yerleşen ve daha az dalgalı olan pazarda bir pay edinme yaışına girmelerine sebep oluştur. Dolayısıyla, Türkiye gelişmekte olan ülkeler arrasındaki görüntüsünü incelemeli, kendisi için net bir şekil çizmeli ve bu pazarla ilişkili ülkeleri anlamaya çalışmalıdır. Bu inceleme, Türkiye'nin Ürdün'deki imaj oluşturan benzerlik algılır, tavılar izlenimler ölçmek ve yorumlamak amacıyla yapılmıştıtır. Daha açık bir ifadeyle, Ürdünlü tüketicilerin gözündeki Türkiey'nin imajını ortaya çıkartmayı amaçlamata. Bu çalışma nitelik ve nicelikler gözönünde bulundurularak Türkiye'nin ürünlerinden çok genel imajını ortaya koymayı amaçlamktadır. Bu çalışmmada, Türkiye'nin imajı Ürdün'de örnekler çıkan sonuçlara dayanarak, Türkiye'nin imajı hakkında genel bir portre çizimiştir. Sonuçta, Ürdün'deki insanların Türkiye hakkındaki düşünceleri Auruppalılardan çok daha iyimser olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractAbstract The Image of Turkey in the Hashemite Kingdom of Jordan By Ahmed G. Rauof Supervisor: Assoc. Prof. Güliz Ger In a world where global relations (Business conducts, tourism, export/imports, negotiations, investments, etc.,) are becoming more and more important, countries and its firms feel the necessity of understanding other countries perceptions towards them. One of the essential methods, is the country's image in the outer world. And, country-of-origin, in the countries which are potential markets or partners is a critical variable of this image that was often ignored. On the other hand, the new developments in the world arena, especially in the Middle-East lead the world's countries to race and try to win a share of this new settled and less turbulent market. Thus, Turkey, being one of the developing countries, should try to study its image, draw a clear picture of itself, and understand the countries which it has relations with in this market. This study aims to measure and assess similarity perceptions, attitudes, thoughts and impressions, all of which are suggested to compose the image of Turkey in Jordan (being one of the peer countries in this market). That is, the image of Turkey in the minds of Jordanian consumers. The measurement is based on a broad operationalization of the image of country rather than its products alone, and involves both quantitative and qualitative data. The image of Turkey in Jordan is explored on a sample of the Jordanian people. Based on the results, an overall picture of Turkey's image is drawn. Finally, attitudes, and thoughts towards Turkey are found to be more favorable among Jordanians than Europeans.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe Image of Turkey in the hashemite Kingdom of Jordan
dc.title.alternativeÜrdün Krallığında Türkiye'nin imajı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCountry image
dc.subject.ytmJordan
dc.subject.ytmTürkiye
dc.identifier.yokid87122
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87122
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess