Show simple item record

dc.contributor.advisorTogan, Subidey
dc.contributor.authorBozdağ, İpek
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:38Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:38Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751907
dc.description.abstractÖZET TÜRK KİMLİĞİ'NIN BELİRLENMESİ VE TÜRK İMAJI İLE KARŞILAŞTIRILMASI Satın alma kararında, bir ürünün imajının çok büyük rolü vardır. Bu imaj, ürünün dizaynının, performansının ve diğer özelliklerinin yanı sıra, markasını, üreticisini ve ülke imajını da kapsar. Eğer bir ülke kendi kişiliğini tanımlamışsa, diğerleriyle ilişkilerinde bu tanımlamaya göre davranacaktır. Dolayısıyle ülke imajı ülke kimliği tarafından etkilenebilir. Bu çalışmada, Türk kimliği, Türk işadamları ve öğrencilerinin düşünceleri baz alınarak bulunmaya çalışılmıştır. Bulunan kimlik, Batının Türkiye hakkındaki imajı ile karşılaştırmıştır. Analiz ve karşılaştırmalar sonucunda, yabancıların Türkiye imajının, Türklerin kendilerini tanımlamasıyla paralel olduğu yani, Türklerin kişiliklerinin yabancıların Türk imajını etkileyebileceği gözlenmiştir. Sonuç olarak Türkiye'nin imaj ve kimliği göz önünde bulundurularak olumsuz imajını değiştirmek için bir takım öneriler getirilmiştir. Anahtar Kelimeler: İmaj, Ülke imajı, Ülke kökeni, Türkiye imajı, Kimlik, Milli kimlik, Türk kimliği.
dc.description.abstractABSTRACT AN EXPLORATION OF TURKISH IDENTITY AND A COMPARISON WITH THE IMAGE OF TURKEY Image of a product plays an important role in purchase decision. This image concept consists of the design, the performance and other attributes of the product as well as its brand name, name of its producer and its country's image. If a nation has a particular self-construction, it will interact with others according to this construction. Therefore, if the nation reflects its constructed self while interacting with others, image of that country according to foreigners will be affected by the national identity. In this study, the identity of Turks, based on the thoughts of Turkish businesspeople and students is explored. The explored identity is compared with the Westerns' percieved image of Turkey. Depending on the analysis and comparisons, it is found out that, the foreigner's image of Turkey really reflects their identity and it seems that Turkey's national identity has an effect on the foreigner's image of Turkey. As a result, by considering both the image and identity of Turkey, some recommendations are made to improve the negative image of Turkey and to occupy a distinct and valued place in the target consumer's mind. Key Words: Image, Country image, Country of origin, Image of Turkey, Identity, National Identity, Turkish Identity.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAn Exploration of Turkish identity and a comparision with the image of Turkey
dc.title.alternativeTürk kimliğinin belirlenmesi ve Türk imajı ile karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmTurkish image
dc.subject.ytmTurkish identity
dc.subject.ytmProduct image
dc.subject.ytmProduct identity
dc.identifier.yokid87163
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87163
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess