Show simple item record

dc.contributor.advisorMercan, Murat
dc.contributor.authorMete, Özlem
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:35Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:35Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751897
dc.description.abstractÖZET TÜRK KONFEKSİYON FİRMALARININ GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASINDA AVRUPA PAZARINDAKİ REKABET GÜCÜ VE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: HASÇA TEKSTİL SANAYİ LİMİTED ŞİRKETİ ÖZLEM METE Yüksek Lisans Tezi, İşletme Enstitüsü Tez Yöneticisi: Yrd. Doçent Dr. Murat MERCAN Eylül 1996, 94 sayfa Bu çalışmanın ana amacı, Türk Konfeksiyon firmalarının Gümrük Birliği sonrasında Avrupa pazarındaki rekabet gücünü tanıtmak ve analiz etmektir. Bunu yaparken, Avrupa konfeksiyonundaki eğilimler vurgulanmaya çalışılmıştır. Ayrıca, Porter'ın (Porter, 1980) önerdiği çerçevede bir endüstri analizi yapılmıştır. Bir örnek çalışma olarak, hem yurtiçi, hem de Avrupa pazarlarında faaliyet gösteren, Hasça Tekstil Sanayi Limited Şirketi ele alınmış, Hasca'nın rekabet analizi, stratejik planlaması ve uygulama önerileri sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Türk Konfeksiyon Sanayii, Avrupa Konfeksiyon Sanayii, Gümrük Birliği, Rekabet, Hasça, Konfeksiyon, Moda
dc.description.abstractABSTRACT COMPETITIVENESS OF TURKISH CLOTHING FIRMS IN THE EUROPEAN MARKET AFTER CUSTOMS UNION AND A CASE STUDY: HASCA TEXTILE INDUSTRY LIMITED COMPANY ÖZLEM METE Master of Business Administration Supervisor: Assist. Prof. Dr. Murat MERCAN September 1996, 94 pages The main purpose of this thesis is to analyze and introduce the competitiveness of Turkish clothing firms in the European market after Customs Union. In doing that, trends in European clothing were also emphasized. Furthermore, an industry analysis by using Porter's framework (Porter, 1980) was also carried out. As a case study, Hasca Textile Industry Limited Company which is operating in domestic and European markets, is also introduced by making its competitiveness analysis and strategical planning with implementation proposals. Keywords: Turkish Clothing Industry, European Clothing Industry, Customs Union, Competitiveness, Hasca, Clothing, Fashionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCompetitiveness of Turkish clothing firms in the European market after Customs Union and a case study: Hasca Textile Industry Limited Campany
dc.title.alternativeTürk konfeksiyon firmalarınınGümrük Birliği sonrasında Avrupa pazarındaki rekabet gücü ve bir örnek çalışma: Hasca Tekstil Sanayi Limited Şirketi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmCustoms Union
dc.subject.ytmHasca Textile
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmTürkiye
dc.identifier.yokid87164
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87164
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess