Show simple item record

dc.contributor.advisorWolley, Fred
dc.contributor.authorErtürk, Mehmet Can
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:34Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:34Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751895
dc.description.abstractÖZET Türkiye'deki kozmetik sektörünündeki yüksek karlılık ve potansiyel, birçok firmayı bu alana çekmektedir. Her firma kendi sınırlı olanaklarına göre diğerlerine göre rekabetçi posisyonu almaya çalışmaktadır. Bunlar pazar kısımlarını ve pazarlama stratejilerini bunu başarmak için seçerler. Alke Cilt Estetiği ve Sağlığı A.Ş.'de sektörün cilt bakım kısmının yüksek fiyat yüksek kalite kesiminde parti satış metoduyla bunu gerçekleştirmeye çalışan bir şirkettir. Şirket Dr. Spiller ve kendi ticari ismiyle geliştirdiği Aphrodie Esthetique markalarının ürünlerini satmaktadır. Alke Dr. Spiller ürünlerinin çok azım kendisi üretmektedir. Alke Aphrodie Esthetique'nin ürün çizgilerini arttırmak ve Dr. Spiller ürünlerinin daha çoğunu üretmek istemektedir. Bu tez Alke Cilt Estetiği ve Sağlığı A.Ş.'ni kozmetik endüstrisine göre analiz edip, O'nun cilt bakım ürünleri kısmında pazar payım artırmasını ve pazarın diğer kısımlarına da girerek genel pozisyonunu geliştirecek stratejileri tavsiye etmektedir. Anahtar Kelimeler: Rekabetçi Avantaj, umumi strateji, değer zinciri, endüstürü kuvvetleri, pozisyon alma, promosyon -11-
dc.description.abstractABSTRACT The high profitability and the great potential in the cosmetic sector in Turkey is attracting many firms to this field. According to their scarce resources each firm tries to achieve a competitive position with respect to the others. They select their market segments and marketing strategies to achieve this. Alke Cilt Estetiği ve Sağlığı A.Ş. is a firm that uses party selling method in high price high quality end of the skin-care products of the sector. The company sells the products of Dr. Spiller and Aphrodie Esthetique brands, the latter being recently developed in its own trade name. Alke produces only a little amount of Dr. Spiller products under the trade name of Dr. Spiller. Alke would like to expand the Aphrodie Esthetique's product lines and produce more of Dr. Spiller products. This thesis analyzes Alke Cilt Estetiği ve Sağlığı A.Ş. with respect to cosmetic industry, and recommends strategies that would increase its market share in skin-care products segment and improve the overall position of the company by entering other segments successfully. Keywords: Competitive advantage, generic strategy, value chain, industry forces, positioning, promotionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA Case study: Analysis of Alke Cilt Estetiği ve Sağlığı A.Ş. with respect to cosmetic industry and the recommandation of new strategy development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCosmetic industry
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarket share
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmTürkiye
dc.identifier.yokid87153
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87153
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess