Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorHatiboğlu, Nevra
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:30Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:30Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751881
dc.description.abstractKalitatif çalışmalar genellikle tüketici davranışlarını bir ürün kategorisine veya servise bağlı olarak incelerler. Bunu yaparken, tüketicinin markayla olan ilişkisini anlamayı esas alırlar. Bu çalışma, odak grup toplantıları ve yansıtmalı teknikler kullanılarak yürütülen kalitatif araştırmanın, tüketicinin duygularını, düşünme tarzını, algılama şeklini anlama becerisini bir durum incelemesi yardımı ile ele almıştır. Durum incelemesinde iki radyo istasyonu konu edilmiştir. Müziğin anlamı, radyonun anlamı ve radyo istasyonunun anlamı yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler : Kalitatif Araştırma, Odak Grup Toplantıları, Yansıtmalı Teknikler, Kolaj. 11
dc.description.abstractQualitative studies are often used to examine consumer attitudes and behaviour in relation to a product category or service, usually with the aim of understanding consumer relationship to a brand. This study examines the use of qualitative research in obtaining insights about the perceptions, feelings, and manner of thinking of consumers utilizing a combination of focus groups and projective techniques with a case study. The subjects of the case study are two radio stations. The meaning of music, the meaning of radio, and the meaning of the two radio stations are discussed with regard to the variables of age and sex. Keywords : Qualitative Research, Focus Groups, Projective Techniques, Collage.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA Case study on the application of qualitative research in consumer behavior
dc.title.alternativeKalitatif araştırmanın tüketici davranışlarına uygulanması üzerine bir durum incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmQualitative analysis
dc.subject.ytmCollage
dc.subject.ytmFocus group method
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid87142
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87142
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess