Show simple item record

dc.contributor.advisorErel, Erdal
dc.contributor.authorAkbaş, Arda
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:28Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:28Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751875
dc.description.abstractn `Değişim Mühendisliğinin Hazine'de Şansı Olabilir mi` önermesinin cevabı, şartlı bir evet olacaktır. Tüm kurumu kapsayacak herhangi bir programın devlet düzeyinde desteklenmesi gerekecektir. Alternatif olarak değişim mühendisliği birim (veya genel müdürlük) bazında da uygulanabilir ki bu durumda işlevsel düzeylerde değişimin kabul edilmesi üst yönetim tarafından sağlanmalı ve süreçlerin yeniden tasanmı, hem bilgi hem de değişime karşı direncin asgariye indirilmesi açısından üst ve orta yönetimi de içermelidir. Değişim mühendisliğinin belirli prensipleri Hazine'de iyileştirilmesi gereken alanlarında özellikle reaktif işleyen bir kurum olmaktan çıkıp proaktif işleve geçmesi için stratejik yönetim konusunda uygulanabilir. Bu konuma ulaşılması için de günlük yangınlarla uğraşmak yerine gerçekten politikalar üreten bir kurum olma yolunda iyi planlanıp koordine edilmiş ve uzun bir zaman dilimine yayılmış bir geçiş süreci gereklidir. Bu koordinasyon devlet düzeyinde destek ve diğer kurumlarla ilişkilerin belli kurallar bazında yürütülmesini içermelidir. Açık ve resmi bir hedef tanımı yapıldığında, amaçlara ulaşılmak üzere etkilerinin önceden denenmiş olması şartı ile değişim mühendisliği uygulanabilir. Anahtar Kelimeler : Değişim Mühendisliği Enformasyon Teknolojisi Kurumsal Gelişme
dc.description.abstractABSTRACT The answer to the proposition `Does Business Re-engineering Have a Chance at the Treasury?` would be a conditional yes. Any program for the complete organization would necessitate a government level back-up. Alternatively, re-engineering could be implemented on a departmental (or general directorate) basis, in which case operational level buy-in needs to be ensured by Treasury senior management and process redesign should involve top to middle management participation both in regard of knowlegde level and to minimize resistance to change. Certain re-engineering principles could be applicable the areas where Treasury needs improvement, especially strategic management to switch from reactive performance to proactive functioning. Achieving this requires a coordinated and well planned transition over a long term towards a totally new organization that truly generates policies rather than being involved with daily fire-fighting. The coordination should include government support and rule based relationships with other agencies. Once a clear and formal objective statement is defined, then concepts of process re-engineering could be employed to attain the objectives, provided that effects are simulated a priori. Key Words : Business Process Re-engineering; Information Technology Institutional Developmenten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA Study on business re-engineering in the undersecretariat for treasury
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmReengineering
dc.subject.ytmTreasury
dc.subject.ytmCorporate change
dc.identifier.yokid87144
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87144
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess