Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorYazıcıoğlu, E. Taçlı
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:25Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:25Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751867
dc.description.abstractÖZET JAPONYA'DAKİ TÜKETİM KÜLTÜRÜNÜN TARİHSEL BİR İNCELEMESİ MOMOYAMA-GENROKU (1573-1703) E. TAÇLI YAZICIOĞLU BİLKENT ÜNİVERSİTESİ MBA Danışman: Doç. Dr. Güliz Ger Haziran 1996 Japon tarihindeki Momoyama ve Genroku (1573-1703) dönemleri arasında bir tüketici kültürünün gelişmesi tartışılmıştır. Bu süre içerisinde fazlalaşan tüccar sınıfı, kentleşme, erotizm, boş zamanı değerlendirme etkinliklerinde fazlalaşma, bazı ürünlerin aşın tüketimi, giysilere, modaya ve lükse fazla bir ilgi vardı. Sanat eserleri lükstür ve tüketici kültürünün hedonistik tarafının gelişmesine eşlik ederler. Tüketici kültürünün gelişmesi üretildiği ve tüketildiği Genroku Japonya'sında, doğasına ve içeriğine bakılarak izlenmiştir. Giysilerin ve diğer ürünlerin tüketimi fazlalaşmca, toptan üretilen, ucuz sanat eserleri olan ağaç baskılarının tüketimi de artmıştır. Böylelikle, tüketici kültürünün sadece Batı'da başlamadığı gösterilmiştir. Anahtar Sözcükler: Tüketim, Tüketici Kültürü, Sanat Tüketimi, Japonya, Momoyama, Tokugawa, Genroku, Edo, Lüks, Kentleşme, Tüccar Sınıfı, Tarihsel Yöntem, Japon Resmi, Moda. ii
dc.description.abstractABSTRACT A HISTORICAL ANALYSIS OF CONSUMER CULTURE IN JAPAN MOMOYAMA-GENROKU (1573-1703) E. TAÇLI YAZICIO?LU BILKENT UNIVERSITY MBA Supervisor: Assoc. Prof. Güliz Ger June 1996 Development of consumer culture between Momoyama and Genroku (1573-1703) in the Japanese history is discussed. During this period, there is a rising merchant class, urbanization, eroticism, increase in leisure activities, overconsumption of some goods and a great interest in clothes, fashion and luxury. Art objects are luxury goods which accompany the development of the hedonistic side of the consumer culture. Development of consumer culture is traced in the nature and content of the art works produced and consumed in the Genroku Japan (Early Edo). As the consumption of clothes and other good widespread, so did consumption of massproduced wood-block prints. Hence, it is shown that consumer culture did not originate solely in the West. Keywords: Consumption, Consumer Culture, Art Consumption, Japan, Momoyama, Tokugawa, Genroku, Edo, Luxury, Urbanization, Merchant Class, Historical Method, Japanese Painting, Leisure, Fashion.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA Historical analysis of consumer culture in Japan Momoyama-Genroku (1573-1703)
dc.title.alternativeJaponya'daki tüketim kültürünün tarihsel bir incelemesi; Momoyama-Genroku (1573-1703)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGenroku
dc.subject.ytmJapan
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmMomoyama
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.identifier.yokid87155
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87155
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess