Show simple item record

dc.contributor.advisorErel, Erdal
dc.contributor.authorMeriç, Umut
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:23Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:23Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1997
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751860
dc.description.abstractÖZET PAZARLAMA VE ÜRETİMİN KARŞILIKLI GİRİŞİMLERİNDE BİR VAKA ÇELİK BORU FABRİKASI UMUT MERİÇ M.B.A. Tezi Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Erdal Erel Bu tezde, Çelik Boru fabrikasmdaki fonksiyonların karşılıklı uyumu niteliksel bir araştırma vasıtasıyla analiz edilmektedir. Fonksiyonlar arası uyum organizasyonun rekabet edebilmesi açısından önemlidir ve bölümler arası yetersiz koordinasyon ve komünikasyon çeşitli aktörlerden kaynaklanabilir. Fabrika, fonksiyonlar arası uyumsuzluğu yaratan faktörleri anlamak ve detaylı analiz yapabilmek amacıyla seçilmiş ve deneysel bir vaka olarak sunulmuştur. Bu çalışma uyumsuzlıklan belirleyip gelecek için kullanılacak tavsiyelerle sonuçlanmaktadır. Anahtar kelimeler: Pazarlama. Üretim, Karşılıklı Girişim, Çelik Boru. Vaka. ii
dc.description.abstractABSTRACT MARKETING-MANUFACTURING INTERFACE IN A TURKISH STEEL PIPES AND TUBES FACTORY UMUT MERİÇ M.B.A. THESIS Supervisor: Assoc. Prof. Erdal Erel Interfunctional harmony (cooperation, coordination and communication) between marketing and manufacturing in a steel pipes and tubes factory is analysed by a qualitative research tool in this thesis. Interfunctional harmony is important for an organization to be competitive, ineffective coordination and communication between departments can be due to several factors. Factory is chosen as the arena on which a detailed analysis is carried out to understand the factors that create conflicts between marketing and manufacturing departments and provides an empirical case study. Study named the disorders as marketing-manufacturing interface and concludes with the recommendations used in the future. Keywords: Marketing, Manufacturing, Interface. Steel pipes and Tubes. Case Studyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarketing-manufacturing interface in a Turkish steel pipes and tubes factory
dc.title.alternativePazarlama ve üretimin karşılıklı girişimlerinde bir vaka Çelik Boru Fabrikası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSteel industry
dc.subject.ytmInterface
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmProduction
dc.identifier.yokid87181
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87181
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess