Antenatal dönemdeki eğitimlerin gebelikteki riskli durumlara ilişkin farkındalık ve bilgi düzeyine etkilerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Şimşek, Engin Ersin | |
dc.contributor.advisor | Temiz, Hatice Esin | |
dc.contributor.author | Mersin, Huriye Ecem | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T11:27:15Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T11:27:15Z | |
dc.date.submitted | 2020-01-20 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751212 | |
dc.description.abstract | Amaç: Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de anne ve çocuk sağlığının geliştirilmesi için büyük çaba gösterilmektedir. Bu amaçla gebe izlemlerinin yanı sıra gebelerin eğitilmesi de önem arz etmektedir. Bu çalışmada İstanbul ili 1. Bölge Kamu Hastaneleri Hizmetleri sahasında antenatal eğitim alan ve almayan gebelerin farkındalık ve bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Kesitsel ve tanımlayıcı olan çalışmanın evreni S.B.Ü. Kartal Dr. Lütfi Kırdar Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Kliniği Gebe Polikliniği ve Kartal, Pendik, Tuzla, Sultanbeyli ilçelerindeki gebe okullarına başvuran gebelerden oluşturulmuştur. Çalışma verileri `Doğum Öncesi Bakım Yönetim Rehberi`nin içeriği ve literatür doğrultusunda hazırlanan bir anket formu ile yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir.Bulgular: Katılımcılardan eğitim almayanlarda bilgi durumu %4,9 oranında yetersiz bulunurken eğitim alan gruptaki yeterlilik %85,2'ye kadar yükselmiştir. Tehlike işaretleri ile karşılaşmaları halinde acil servise başvurularını değerlendiren sorularda ise eğitim alanlar ile almayanlar arasında hızlı gelişen ödem ve yüksek ateş dışında anlamlı farklılık gözlenmedi. Sonuç: İstanbul ili 1. Bölge Kamu Hastaneleri Hizmetleri sahasındaki gebe okullarında verilen eğitimin bilgi düzeyinde artış yaptığı ancak acil başvurularını etkilemediği gözlenmiştir. Bu nedenle eğitimlerin faydalı olduğu söylenebilir ancak eğitimlerde gebelerde davranışsal değişiklikler de yaratacak yenilemeler olması gerektiği düşünülmüştür.Anahtar Kelimeler: Antenatal Eğitim, Farkındalık, Gebe, Tehlike İşareti. | |
dc.description.abstract | Objectives: As in all over the world, great efforts are being made to improve maternal and child health in our country too. For this purpose, it is also important to educate the pregnants as well as monitor them. The aim of this study was to evaluate the knowledge and awareness of the pregnants who received or not antenatal education at the area of first district region of Public Hospitals of Istanbul Province.Materials and methods: The universe of this study was consist of pregnant women who applied to pregnant schools in districts of Kartal, Pendik, Tuzla and Sultanbeyli and the Gynecology and Obstetrics Clinic in Health Sciences University, Kartal Lütfi Kırdar Education and Research Hospital. The data of the study were obtained by face to face interview method with the questionnaire prepared in accordance with the literature and the content of `Antenatal Care Management Guide`.Results: While the level of information was found to be insufficient by 4.9% in the participants who did not receive education, the level of information in the participant group that received education has increased to 85.2%. There is no significant differences were observed except fas-developing edema and high fever between the groups which received education and did not with the questions about the applications to the emergency department if they encounter with the signs of danger.Conclusion: It has been observed that the education given at the area of first district region of Public Hospitals of Istanbul Province. pregnant schools has increased the knowledge level but has not affected the emergency applications. Therefore, it can be said that the educations are beneficial but it is also thought that there should be renewals in the educations which will create behavioral changes in pregnant women.Keywords: Antenatal Education, Awareness, Danger Sign, Pregnant. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Aile Hekimliği | tr_TR |
dc.subject | Family Medicine | en_US |
dc.title | Antenatal dönemdeki eğitimlerin gebelikteki riskli durumlara ilişkin farkındalık ve bilgi düzeyine etkilerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the effects of antenatal education on awareness and knowledge level on risk conditions in pregnancy | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-20 | |
dc.contributor.department | Aile Hekimliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Knowledge | |
dc.subject.ytm | Pregnancy | |
dc.subject.ytm | Risk factors | |
dc.subject.ytm | Prenatal education | |
dc.subject.ytm | Level of knowledge | |
dc.identifier.yokid | 10244836 | |
dc.publisher.institute | Dr. Lütfi Kırdar Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi | |
dc.publisher.university | SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | medicineThesis | |
dc.identifier.thesisid | 547692 | |
dc.description.pages | 59 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |