Show simple item record

dc.contributor.advisorBaş, Türker
dc.contributor.authorÜnal, Ali Nadi
dc.date.accessioned2023-09-26T11:26:38Z
dc.date.available2023-09-26T11:26:38Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751102
dc.description.abstractİşveren markası yönetimi yaklaşımı 1990'lı yılların sonlarından itibaren İnsan Kaynakları Yönetimi yazınında ilgi görmeye başlayan bir araştırma alanıdır. Bu yaklaşım ile organizasyonun hem daha nitelikli işgücünü çekebileceği hem de mevcut çalışanlarının organizasyona bağlılığının arttırılabileceği öne sürülmektedir. Bu çalışmada işveren markası kavramı Hava Harp Okulu (HHO) örneğinde incelenmiştir. Bu amaçla; nitelikli insan gücü sorunu, işveren markası kavramı, işveren çekiciliği ve örgütsel bağlılık konularına yönelik kuramsal bir çerçeve oluşturulmuştur.Araştırma kapsamında 3 farklı örneklem üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Bu örneklem grupları: birinci olarak 2009 yılında HHO seçim aşamalarına katılan öğrencileri (n=413), ikinci olarak 2009-2010 eğitim-öğretim yılında HHO'nda ikinci sınıfa devam eden Harbiyelileri (n=111), üçüncü olarak aynı eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde HHO'na kaynak teşkil edebilecek çeşitli okullarda okuyan lise son sınıf öğrencilerini (n=562) kapsamaktadır.Yapılan anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler SPSS 11.5 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Kullanılan analiz teknikleri; tanımlayıcı istatistikler, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi ve Mann-Whitney U testidir.Araştırmada HHO'nun, belirtilen 3 örneklem grubu tarafından hangi özelliklere göre tercih edildiği ve bu özelliklerin gruplar arasında nasıl bir farklılık gösterdiği incelenmiştir. Ayrıca belirtilen tercih özellikleri ile örgütsel bağlılık arasında istatistiki olarak anlamlı bir ilişkinin varlığı sınanmıştır. Bunlara ek olarak HHO'nun tanıtımını sağlayan veya HHO hakkında bilgi edinilmesine teşvik eden en etkili kaynakların neler olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractA newly concept in Human Resource Management (HRM) area named employer branding has been broadly popular since the end of 90?s. It has been posited with this concept that organizations can both attract qualified potential applicants and increase the commitment of their own personnel. In this research, employer branding concept was deeply investigated in the Turkish Air Force Academy (TUAFA). To this end, a conceptial framework was constructed on qualified man power problem, employer branding, organizational attractiveness and organizational commitment.A survey was implemented in 3 different samples includes: 1. Applicants that physically joined elimination phases in the year 2009 (n=413), 2. Junior cadets keeping on their education in TUAFA in 2009-2010 educational period (n=111), 3. High school seniors living in İstanbul and going different schools in the same period (n=562).The data gathered after survey implementation was analysed via computer, using SPSS 11.5. The techniques used includes; descriptive statistics, reliability analyses, factor analyses, corelation analysis, multiple regression analyses and Mann-Whitney U test.It is investigated which attributes effect the choices of 3 aforementioned groups on applying/keeping on the TUAFA and how these attributes differentiated among these groups. Addingly, the statistical significance of corelation between organizational commitment components and job choice attributes was tested. Finally it is evaluated which information instruments were effective on increasing the familiarity of The TUAFA.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşveren markası kavramı bağlamında fonksiyonel ve duygusal tercih özelliklerinin örgütsel bağlılık ilişkisi: Hava Harp Okulu örneği
dc.title.alternativeThe relationship between functional/emotional attributes and organizational commitment in employer branding concept: An application in the Turkish Air Force Academy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSavunma Kaynakları Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttractiveness
dc.subject.ytmAir Force Academy
dc.subject.ytmEmployer
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmEmotional attitude
dc.identifier.yokid376250
dc.publisher.instituteStratejik Araştırmalar Enstitüsü
dc.publisher.universityHARP AKADEMİLERİ KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid262017
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess