Show simple item record

dc.contributor.advisorAlımbekov, Aklatalı
dc.contributor.authorKazak, Kurtuluş Savaş
dc.date.accessioned2023-09-26T11:21:58Z
dc.date.available2023-09-26T11:21:58Z
dc.date.submitted2020-10-07
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/750268
dc.description.abstractBu arastırma, lise tarih ders kitaplarının yöntem ve içeriklerinin nasıl elealındığının, problemli kısımlarının olup olmadığını saptamaya yönelik olarakyapılmıstır. Günümüzde ders kitapları üzerine söylenenlerin, mevcut ders kitaplarınane sekilde yansıdığı öğrenilmeye çalısılmıstır. Tarama modeli çerçevesinde kaynaktaraması ve içerik analizi teknikleri kullanılmıstır. Ayrıca öğretmenlerin derskitaplarına yönelik düsünceleri mülakat çalısması yapılarak alınmıstır. Üzerindeçalısılan ders kitaplarının yöntem ve içeriklerini inceleme sonucunda ortaya çıkarılanbulgular, konuya uygun baslıklar altında açıklanmıstır. Yine aynı dönemlerde TalimTerbiyenin önerdiği kitapların bazıları da konuya uygun olarak incelenerekkarsılastırmalar yapılmıstır.Yapılan incelemeler sonucu; lise tarih ders kitaplarının yöntem ve içeriklerinde birçoksorunla karsılasılmıstır. Dünya genelinde olduğu gibi Kırgızistan ve Türkiye'de de tarih derskitaplarının nasıl daha iyi olacağı konusu üzerine birçok çalısma yapılmakta ve hala devametmektedir. Ancak lise tarih ders kitaplarına baktığımızda bu çalısmaların halenyansımadığı, lise tarih müfredatının da aynen devam ettiği görülmektedir. Kitaplarda gözeçarpan değisiklikler; hükümet politikalarına göre bazı konuların çıkarılıp, bazılarınıneklenmesi, kitapların biraz daha renklendirilmesi, haritaların, resimlerin ve çesitli soruların yeralması olmustur. Ancak bunların hiçbiri ne tarihin amacına ne de tarih dersine uygun olarakverilmistir.Mülakat çalınmasında da, mülakata katılan öğretmenlerin tarih ders kitaplarına yönelikgörüsleri, ders kitapları inceleme sonucu ortaya çıkan bulgularla aynı paralelde olduğugörülmektedir. Tarih ders kitaplarının istenilen düzeyde olmadığı ve öğrencilerin bu dersialdıktan sonra Türk dünyasını yeterince tanıyamadıkları müsahede edilmektedir. Tarihprogramlarının yeniden düzenlenmesi, ders kitapları yazarlarının bu isi bilen bir kesimdenolması ve tarih ders kitaplarının tarih disiplinine özgü olarak yapılandırılması gerekir. Bütünbunların yapılması, öncelikle ortak bir tarih suuru olusturulmasının önemini kavramıstarihçilerin çalısmalarına bağlıdır. Bu öğrencilerin ortak tarih düsüncesinin gelisimi açısındanhayati bir öneme sahiptir
dc.description.abstractThis research was oriented to determining how the method and content of highschool history books are handled and if they have problematic parts. Nowadays,people try to find out how the reflections of rumors about the school books haveaffected the existing school books. Resource scanning and content analysis methodwere used within the framework of scanning model. Furthermore, teacher'sopinions about school books were taken via interviews. The findings subtractedfrom examining the methods and contents of school books studied on were explainedwith the titles in accordance with the subject. In the same terms, some booksrecommended by Training and Education were examined according to subject andthe comparisons were made.As a result of these examinations, lots of problems were encountered in themethods and contents of high school history books. Many studies were made on howthe history school books will be better both in Turkey and Worldwide, and thesestudies still continues. However, when we analyze the high school history books, wesee that these studies have not reflected yet and high school history curriculum is stillthe same. The striking changes in the books were omissions and additions of somesubjects according to government policies, enlivening some books more and placingmaps, pictures and various questions.In the interviews, the existing findings are seen to be parallel to the opinionsof the history teachers attending to the interviews. That the history books are not at thedesired level and one of the significant reasons why the students do no like thislesson are because of contents of the lessons and the methods followed. It is essentialto reorganize the history programs and that the authors of history books are competentand structuring history lesson books according to history discipline. Thataccomplishing all these is very important for development of the student's historythinking is one of existing results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKırgızistan ve Türkiye'nin lise tarih müfredatları bakımından karşılaştırılması ile ortak tarih bilincinin geliştirilmesi yönünde öneriler
dc.title.alternativeCompare between in Turkey and Kyrgyzistan's history curriculum in high schools and suggestions to consist of common history consciousness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10308598
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577028
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess