Dershane öğrencilerinin fiziksel aktivitede bulunma değişkenine göre sürekli kaygı, sınav kaygısı ve sosyal beceri düzeyleri ile sınav performanslarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Tuncel, Fehmi | |
dc.contributor.author | Dalkiran, Oğuzhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T10:42:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T10:42:28Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/74913 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, SBS ve YGS kurslarına devam eden ilköğretim 8. sınıf ile ortaöğretim 12. sınıf öğrencilerinin fiziksel aktivitelerde yer alma değişkenine göre sürekli kaygı, sınav kaygısı, sosyal beceri düzeyleri ve sınav performanslarının arasında farklılığın var olup olmadığını tespit etmek ve öneriler getirmektir.Tarama modelinde gerçekleşen bu araştırmanın örneklemini, 736 fiziksel aktivitede bulunan ve 583 fiziksel aktivitede bulunmayan, 665 sekizinci sınıf, 654 on ikinci sınıf, toplamda 31 ilden rastgele yöntemle seçilen 1319 dershane öğrencisi oluşturmuştur.Araştırma verileri, araştırmacı tarafından kişisel bilgi toplama amacıyla geliştirilen form, katılımcıların sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi için, Spielberger ve arkadaşları (1970) tarafından geliştirilen, Öner ve Le Compte (1982) tarafından Türkçeye uyarlanan Durumluk-Sürekli Kaygı Envanterinin 20 maddeden oluşan, Sürekli kaygı alt ölçeği, sınav kaygısını ölçmek amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi sitesinde yayınlanan ve tüm dershanelerde değerlendirme ölçütü olan sınav kaygısı ölçeği, Riggio (1986) tarafından geliştirilen ve Yüksel (1998) tarafından Türkçeye uyarlanan sosyal beceri envanteri ile toplanmıştır.Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmış ve istatistiksel anlamlılık düzeyi olarak alfa değeri 0.05 olarak kabul edilmiştir.Sonuç olarak; cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin sürekli ve sınav kaygıları daha yüksektir. Kız öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri daha yüksek bulunmuştur.Öğrencilerin serbest zaman etkinliklerine zaman ayıramama nedeni büyük oranda zaman kalmaması olarak saptanmıştır. Araştırma grubunun büyük çoğunluğu sınavlara hazırlık döneminin olumsuz etkisini üzerinden atamamaktadır. Bu sonuca paralel olarak, sınav sonucu, öğrencilerin büyük çoğunluğu için kendini kabul ettirme ve ispat etmede önemli bir etken oluşturmaktadır.Sürekli kaygı düzeyi bakımından YGS grubu öğrencileri anlamlı ölçüde daha kaygılıyken, sınav kaygısı bakımından SBS öğrenci grubu anlamlı ölçüde daha kaygılıdır.Fiziksel aktivitede bulunan öğrencilerin sürekli kaygı ve sınav kaygı düzeylerinin anlamlı ölçüde daha düşük olduğu, sosyal beceri düzeylerinin ise anlamlı ölçüde daha yüksek olduğu saptanmıştır.SBS performanslarının fiziksel aktivitede yer alma değişkenine göre karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Ancak YGS performanslarının fiziksel aktivitede bulunmayan öğrenciler lehine anlamlı ölçüde yüksek olduğu tespit edilmiştir.Rekreatif etkinliklerde bulunanların bulunmayanlara göre sosyal beceri düzeyleri daha yüksek, sürekli kaygı ve sınav kaygı düzeyleri daha düşük olarak saptanmıştır. Sınav performanslarına göre anlamlı bir farklılık bulunmamasına rağmen rekreatif etkinlikte bulunanların sınav not ortalamalarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to determine whether there are differences between the trait anxiety, the examination anxiety, the social skill levels and examination performance of the 8th grade students at the primary school and 12th grade students at the secondary school attending the SBS and YGS private courses regularly according to the variable of physical activity participation.The sample of this study, conducted through the scanning model, totally consists of 1319 randomly-selected private teaching center's students from 31 provinces, 736 of whom participate in physical activities and 583 of whom do not participate in physical activities, as well as 665 of them are 8th graders and 654 of them are 12th graders.Research data is collected by the form developed to collect personal information by the researcher, a 20-item trait anxiety sub-scale of the State Trait Anxiety Inventory developed by Spielberger and colleagues(1970) to determine the participants? levels of trait anxiety and translated into Turkish by Oner and Le Compte (1982) ,the examination anxiety scale published in the official site of the Ministry of Education in order to measure examination anxiety and used as a measure of assessment in all private teaching centers, the Social Skills Inventory developed by Riggio(1986) and adapted into Turkish by Yüksel (1998) .SPSS package program was used to analyze the data and the statistical significance level was adopted as the alpha value was 0.05.As a result, the trait and examination anxiety of the female students is higher according to the gender variable. It was found that female students have higher levels of social skills.It was determined that students' not being able to spare time for free time activities was largely due to the lack of time. The majority of the research group is not able to overcome the negative effects of studying for an exam process. In parallel to this result, exam result is an important factor for the majority of students in terms of establishing and proving themselves.YGS group students are significantly more concerned in terms of the trait anxiety level; SBS group students are significantly more concerned in terms of the examination anxiety.It was determined that the trait and examination anxiety levels of the students involved in physical activities are significantly lower while the social skill levels are significantly higher.The comparison of the SBS performance according to the physical activity participation did not differ significantly. However, the performance of YGS was found to be significantly higher in favor of the students who do not participate in physical activity.Social skill levels of those participating in recreational activities are higher, and the trait anxiety and the examination anxiety levels are lower with respect to those who do not participate in physical activities. Although there is no significant difference according to the exam performance, it was determined that those who participate in recreational activities have higher exam point average. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dershane öğrencilerinin fiziksel aktivitede bulunma değişkenine göre sürekli kaygı, sınav kaygısı ve sosyal beceri düzeyleri ile sınav performanslarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of private teaching center's students? trait anxiety, examination anxiety, social skill levels and examination performance according to the variable of physical activity participation | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Physical activity | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.subject.ytm | Trait anxiety | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.identifier.yokid | 437534 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314373 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |