Adolesans döneminde benlik imajı
dc.contributor.advisor | Ekşi, Aysel | |
dc.contributor.author | Özgüroğlu, Mine | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T11:15:06Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T11:15:06Z | |
dc.date.submitted | 2018-08-06 | |
dc.date.issued | 1991 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/748977 | |
dc.description.abstract | 82 ÖZET Adolesans döneminin bir `çalkantı` dönemi mi yoksa çoğunluk için sorunsuz ve uyumlu bir dönem mi olduğu tartışmaları sürmektedir. Bu araştırma, ülkemizdeki bir grup ortaöğrenim gencinin bu dönemi nasıl yaşa dığını incelemek amacıyla, sosyoekonomik düzeyleri birbirinden oldukça farklı çok sayıda adolesantı içeren iki geniş örneklemde yapılmış, sonuçlar sosyoekonomik düzey (SED) ve cinsiyet değişkenleri temelinde karşılaştır malı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmaya yüzde elli (% 50) SEDf yüzde elli (% 50) SED^ olmak üzere 2169 öğrenci alınmıştır. Bunların yüzde kırkaltı (% 46)'sını erkekler, yüzde ellidört (% 54)'ünü de kızlar oluşturmaktadır. Uygulamada Offer ve arkadaşları tarafından geliştirilen, adolesantların kendi kendilerini değerlendirmelerine olanak sağlayan, Offer Benlik imajı Ölçeği kullanılmıştır. Değerlendirme, toplam örneklem ve alt gruplar için ayrı ayrı yapılmış, karşılaştırmalarda `two-tailed t-test` kullanılmıştır ve sonuçlar Çeşitli yayınlarda bildirilen değerlerle karşılaştırılarak, tartışılmıştır. Araştırma bulgularına göre, adoesantların çoğu bu dönemi fazla zorlanmadan ve uygun başetme yöntemleriyle geçebilmektedir. Çalkantı durumu sadece yaklaşık yüzde onbeş (% 15) oranında küçük bir grup için sözkonusudur. Ve psikiyatrik bozukluk gösteren bu gençlerin çoğu da SED i kızlar arasındadır. Ayrıca, tüm örneklemde, kızlara göre erkekler SEDolanlara göre de SEDf olanlar genelde daha olumlu benlik imajı sergilemektedirler. | |
dc.description.abstract | 83 SUMMARY The question whether adolescence is a well adjusted or a turmoil period for the majority is a matter of debate. In order to find out how the students of secondary school in our country experience this period, large groups of adolescents, chosen from both the low and high socioeconomic level, were studied. Their self-images were evaulated with respect to gender and socieconomic level. 2169 subjects were investigated and the number of adolescent in both high and low socioeconomic level was approximately equal. There were about 46 percent girls and 54 percent boys. We have used Offer-Self-tmage Questionnair to collect the data. The Questionnair was developed by Offer at all. with the purpose of examining how adolescents perceive their own world. Data were analyzed for both the total group and the subgroups. Statistical comparisons involved the use of `two-tailed t-test` Our findings show that the vast majority of adolescents have positive self-images while the remaining 15 percent of adolescents have negative self-images. Most of this disturbed adolescents are the girls of the low socioeconomic level. On the whole, the boys have more positive self-images than the girls, and the students of high socioeconomic level have more positive self-images than the students of low socioeconomic level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikiyatri | tr_TR |
dc.subject | Psychiatry | en_US |
dc.title | Adolesans döneminde benlik imajı | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Self image | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.identifier.yokid | 16216 | |
dc.publisher.institute | Tıp Fakültesi | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | medicineThesis | |
dc.identifier.thesisid | 16216 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |