Show simple item record

dc.contributor.advisorBinay, Soner
dc.contributor.authorSökmen, Turgay
dc.date.accessioned2023-09-26T10:27:03Z
dc.date.available2023-09-26T10:27:03Z
dc.date.submitted2022-04-14
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744660
dc.description.abstractÖZET Artık günümüzde suç ve suçluların takibinde bilimsel yöntemlerden faydalanılması kaçınılmaz bir gerçek olmuştur. Yöneylem araştırmasında kullanılan teknikler ise günlük hayatta karşılaşılan problemlere çözüm bulmak için kullanılmaktadır. Yöneylem Araştırması tekniklerinden faydalanılıp kolluk faaliyetleri daha etkin bir hale getirilebilir. Etkin bir kolluk hizmetinin varlığı ise toplumda huzurun, emniyet ve asayişin teminatıdır. Bu çalışmada Jandarma devriyeleri ve trafik timlerinin yerleşimi için bir matematiksel bir model oluşturulmuştur. Çalışmanın amacı en uygun yerleşimi sağlayarak, kabul edilebilir süre içerisinde müdahale edilen olay sayısını maksimize etmektir. Önerilen modelde tıkanıklık durumununda da hizmet verilebilmesi için talep bölgelerinde birincil ve ikincil koruma sağlanmıştır. Maksimum Küme Kaplama yönteminin kullanıldığı çalışmada son olarak Çankaya İlçe Jandarma Komutanlığı sorumluluk bölgesinde uygulama yapılmıştır. Bölgenin kendine has özelliklere sahip olmasından dolayı, model gece ve gündüz verilerine uygulanmıştır. Son olarak elde edilen çözümler tartışılmış ve karşılaştırmıştır. u
dc.description.abstractABSTRACT Nowadays, it became an obligation to use scientific procedures to fight against crime. Operation Research techniques are used to solve problems faced in daily life. Making use of these techniques, police service can be accomplished more effectively. An effective police service is the guarantee of peace, safety and public security. In this study, a model for location gendarmerie beats and traffic teams was implemented. The aim of this study is to find the best location to maximize the number of covered demands within an acceptable duration. The primary and secondandary coverage is provided in the proposed model in a situation of congestion. In the study in which maximal covering location method is used was implemented on the responsibility region of Çankaya Gendarmerie Command Since there was some characteristics which are peculiar to the region, model was applied to day and night data of the region. Finally solutions obtained were discussed and compared. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleJandarma devriyeleri ve trafik timlerinin yerleşimi: Çankaya ilçe Jandarma Komutanlığı'nda bir uygulama
dc.title.alternativeThe deployment of gendarmerie patrols and traffic teams and an application in Çankaya Gendarmerie Command
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-04-14
dc.contributor.departmentHarekat Araştırması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGendarmerie
dc.subject.ytmGendarmerie patrol
dc.subject.ytmTraffic team
dc.subject.ytmSite selection
dc.identifier.yokid136802
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid132985
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess