Show simple item record

dc.contributor.advisorGencer, Cevriye
dc.contributor.authorTop, İsmail
dc.date.accessioned2023-09-26T10:26:55Z
dc.date.available2023-09-26T10:26:55Z
dc.date.submitted2023-02-22
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744634
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada araç rotalama problemlerinin tanımı, çözüm stratejileri ve sezgisel çözüm yaklaşımları ele alınmıştır. Araç Rotalama Problemi; mal, hizmet veya şahısların bir araçlar filosu ile belirli arz noktalarından yine belirli talep veya teslimat noktalarına ulaştırılmaları amacıyla kapasite, mesafe, zaman ve maliyet gibi kısıtlara uygun olarak rotaların bulunup en kısa yolların belirlenmesi problemidir. Literatürde çok farklı türleri olan araç rotalama problemlerinden tek depo-sabit sayılı heterojen filo (heterogeneous fixed fleet) özelliğindeki araç rotalama problemi konusunda minimum maliyet amaçlı bir çalışma Jandarma Okullar Komutanlığı personel servis hizmetlerinde yapılmıştır. İncelenen problem için bir sezgisel algoritma -Yolcu Alma Algoritması- önerilmiş, literatürdeki Eşik Kabul Etme Algoritması araç rotalama problemi için düzenlenmiş, her iki algoritma matlab programlama dilinde kodlanmış ve bu algoritmalarla çözümler bulunmuştur. Elde edilen çözümler mevcut durum ile karşılaştırmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In this study, solution strategies and heuristic approaches to vehicle routing problems have been studied. Vehicle routing problem can be defined as to serve the people at the demand points by a heterogeneous/homogeneous fleet with the shortest paths under the constraints of capacity, time and cost. Since the problem, which is dealt with, has so many nodes and it is quite difficult to find optimal solution, it has been mostly studied over heuristic methods. It is studied on the single depot-heterogeneous fixed fleet vehicle routing problem with the aim of minimization of serving costs. So, a new algorithm is generated called as Yolcu Alma Algoritması and threshold- accepting algorithm is rearranged for vehicle routing problem. Both algorithms are coded in matlab programming and solutions of both algorithms are compared with the current situation in Gendarmerie School. Illen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleAraç rotalama problemlerinin çözümünde yeni bir sezgisel algoritma: Yolcu alma algoritması ve personel servis hizmetlerine uygulanması
dc.title.alternativeA New heuristic algorithm-demand partitioning algorithm-for vehicle routing problems and its application to school services
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-22
dc.contributor.departmentHarekat Araştırması Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid146768
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid143770
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess