Örgütsel öğrenme düzeyleri ve öğrenme tipleri: Kara Kuvvetleri Komutanlığında bir alan araştırması
dc.contributor.advisor | Varoğlu, Demet | |
dc.contributor.author | Yeşilyurt, Gürkan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T10:26:54Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T10:26:54Z | |
dc.date.submitted | 2023-02-22 | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744631 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada, örgütsel öğrenme konusu, öğrenme düzeyleri, öğrenme tipleri, öğrenme şekilleri ve öğrenme süreçleri başlıkları altında incelenmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde, Kara Kuvvetleri Komutanlığında görev yapan 483 subay ve astsubayı kapsayan alan araştırması sunulmuştur. Bireysel, takım ve örgütsel öğrenme düzeyleri ile sunulan `örgütsel öğrenme düzeyleri` ve tek/çift döngülü öğrenme davranış şekillerinin tespit edilmeye çalışıldığı `öğrenme tipleri` hakkında, anket, yapılandırılmamış görüşmeler ve sol/sağ sütun çalışması ile elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Öğrenme düzeylerinde (bireysel, takım, örgütsel), rütbe ve statünün yükselmesi ile artan ortalamalar, eğitim seviyesinin yükselmesi ile düşen ortalamalar gözlemlenmiştir. Bireysel ve örgütsel düzeyde elde edilen genel ortalamalar ve en çok gözlemlenen değerler, her iki düzeyde de gelişim ihtiyacım ortaya koymuştur. Öğrenme tipleri ile ilgili, 101 subay ve astsubaydan cevap alman Sol ve Sağ Sütun Çalışması ile elde edilen en önemli bulgu, tek döngülü öğrenme davranış biçimlerinde gözlemlenen sıklık olmuştur. Tespit edilen 89 davranış biçiminin 67' si, tek döngülü öğrenme tipine sahip bireylerin davranış biçimi olarak belirtilen davranışlardır (en sık gözlemlenen tek döngülü öğrenme davranış biçimi 24 sıklıkla, duygu ve düşüncelerin saklanması olarak tespit edilmiştir). Bu bulgu, 16 saat süreyle gerçekleştirilen yapılandırılmamış görüşmelerle elde edilen sonuçlarla desteklenmiştir. Anahtar Kelimeler: Örgütsel Öğrenme, Öğrenme Düzeyleri, Tek ve Çift Döngülü Öğrenme. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this study, organizational learning has been analyzed in terms of learning levels, learning types, learning modes and learning processes. A field research has been conducted on 483 officers and non-commissioned officers of the Army. Empirical findings which were elicited from this study related to organization learning levels (individual, team and organizational). With 16-hour non-structured interviews and left/right column exercise (data supplied by 101 out of 483 officers and non-commissioned officers), behavior patterns from which we extracted types of learning (single or double loop learning) have also been analyzed. In the learning levels, increasing averages were observed with increasing rank and status. General averages of individual and organizational level and modes have indicated an obvious need for development. The frequency of behavior patterns that reflect single-loop learning were the most important finding in the learning type research. 67 out of 89 behavior patterns related with single loop learning (one of single loop learning behavior pattern is `withholding feelings` and has 24 frequencies). This finding has been supported with non-structured interviews. Key Words: Organizational Learning, Learning Levels, Single and Double Loop Learning. u | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Savunma ve Savunma Teknolojileri | tr_TR |
dc.subject | Defense and Defense Technologies | en_US |
dc.title | Örgütsel öğrenme düzeyleri ve öğrenme tipleri: Kara Kuvvetleri Komutanlığında bir alan araştırması | |
dc.title.alternative | Organizational learning levels and learning types: A field research in land forces command | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-02-22 | |
dc.contributor.department | Savunma Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 146776 | |
dc.publisher.institute | Savunma Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI | |
dc.identifier.thesisid | 143807 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |