Show simple item record

dc.contributor.advisorErol, Serpil
dc.contributor.authorBoyraz, Tolga
dc.date.accessioned2023-09-26T10:26:49Z
dc.date.available2023-09-26T10:26:49Z
dc.date.submitted2023-02-22
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744616
dc.description.abstractÖZET Lojistik yöneticileri muharebe sahasında başarılı olabilmek için akaryakıt dağıtım sisteminin bileşenlerini etkin ve verimli kullanmalıdır. Bunu, optimum maliyetli ve güvenli bir dağıtım sistemi sağlayabilir. Dağıtım sistemi kurulurken gerekli olan akaryakıt ihtiyaç miktarının tespit edilmesi amacıyla, Eğitim ve Doktrin Komutanlığındaki (EDOK) JCATS muharebe simülasyon programında, farklı tugaylara ait üç taarruz tatbikatı oynanmıştır. Tatbikatlarda, ortalama 700-1130 adet araç kullanılmış ve 15 saat süresince saat başı alınan `mevcut durum` raporları ile akaryakıt ihtiyaç miktarları tespit edilmiştir. Tezde, akaryakıt dağıtım sisteminin, tank çiftliğinden (kaynak) tugaya (talep noktasına) kadar olan bölümü için birbiriyle bağımlı tesis, ulaştırma ve stok maliyetleri arasındaki ödünleşmeleri (trade-off) en iyi şekilde kuran dağıtım ağını tasarlayan, karışık tamsayılı programlama modeli geliştirilerek, lojistik yöneticilerine karar destek aracı olarak önerilmiştir. Modelin geçerliliğini belirlemek için Lingo 4.0 programıyla dört senaryo, dört araç filosu alternatifi ve dört ikmal mesafesi seçeneğinden oluşan 64 hareket tarzı denenmiştir. Çözüm sırasında bazı maliyetlerin sıfır olduğu kabul edilmiştir. Bu maliyetlerden bir tanesi de kadro tankerlerinin sabit maliyetleridir. Eğer, bu sabit maliyetler artar ise optimum çözümde ne tür değişiklikler ortaya çıkar sorusuna cevap bulabilmek için duyarlık analizi yapılmıştır. Diğer duyarlık analizinde, kullanılan ikmal mesafelerinden daha kısa veya uzun ikmal mesafelerinde, hangi güzergahların en iyi çözüm olarak kabul edildiğini öğrenebilmek için seçilen, dört faklı ikmal mesafesi, iki senaryo ve iki araç alternatifinden oluşan 16 hareket tarzı denenmiştir. Sonuç olarak; önerilen dağıtım ağı tasarımıyla, desteğin vaktinde ve emniyetli olması sağlanmış ve sunulan model sayesinde lojistik yöneticilerine, maliyet-etkinlik açısından, en iyi dağıtım sistemine karar vermesinde yardımcı olacak, bir karar destek aracı oluşturulmuştur.
dc.description.abstractABSTRACT Logistics managers should use the components of fuel distribution system effectively and productive for being successful in the battlefield. A distribution system, which has minimum cost and feeling of being secure, can provide this. Three attack exercises, which belonged to different brigades, were played for determining the fuel need that is required by the distribution system while it was built. Approximately 700-1130 vehicles were included in every exercise and fuel requirement account was determined by receiving current situation report in every hour during 15 hour-periods. In this thesis, the mixed integer programming model which designs the distribution network that compose the best trade-off among location, transportation and inventory cost in the part of the fuel distribution system which is between tank farm and brigade was developed and proposed as a decision support tool for logistics managers. To verify the validation of the model, 64 courses of actions, which were composed of four scenarios, four alternatives of vehicles fleets and four choices of supply distances were studied by Lingo 4.0 software. During solution, some costs were assumed to be zero. One of these costs was the fixed cost of tanker, which belongs to permanent structure. Sensitivity analysis was performed for answering to the question of what kinds of differences would occur in the optimum solution when these fixed costs were increased. To know which routes were accepted as the best solution in supply distances which were shorter or longer than studied ones, 16 courses of actions which were composed of two scenarios, two alternatives of vehicles fleets and two supply distances were studied in the other sensitivity analysis. As a result, it was provided that the support was on time and secure by proposed distribution network design and the help of proposed model formed a decision support tool to the logistics managers for deciding the best distribution system from the point of view of cost-effectiveness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleBir tugayın taarruz harekatında akaryakıt dağıtım sisteminin optimizasyonu
dc.title.alternativeOptimization of the fuel distribution system of a brigade in attack operation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-22
dc.contributor.departmentHarekat Araştırması Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid146724
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid143743
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess